W Europie spada sprzedaż opon rolniczych
Chociaż europejska branża oponiarska ubiegły rok zakończyła na plusie, to już w rozbiciu na konkretne segmenty widać istotne różnice.
Sprzedaż opon do samochodów osobowych wzrosła o 3 proc., a do ciężarowych o 4 proc. W przypadku opon motocyklowych wzrost sięgnął 2 proc., a największy spadek sprzedaży dotyczył opon rolniczych – 9 proc.
Polski rynek w 2015 roku także odnotował wzrosty. Zwiększenie sprzedaży zanotowano zarówno w segmencie opon do samochodów osobowych, jak i opon ciężarowych.
Michelin CargoXBib do przyczep i pras
Segment opon budżetowych wciąż stanowi ponad 40 proc. rynku, jednak w 2015 r. zanotował 4-procentowy spadek sprzedaży.
Wynik segmentu średniego to 28 proc. rynku i sprzedaż większa o 9 proc. Natomiast opony segmentu premium to 26 proc. rynku, a wzrost ich sprzedaży wyniósł 2 proc.
W kategorii opon do samochodów osobowych wyróżnić można opony do samochodów typu SUV, których sprzedaż wzrosła o 14 proc. oraz opony do samochodów dostawczych o masie do 3,5 t, których sprzedało się 13 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
– Polski rynek oponiarski odnotował dobre wyniki po bardzo słabym 2014 roku. Mamy nadzieję, że tendencja wzrostowa się utrzyma – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
Podkreśla, że wzrasta świadomość Polaków odnośnie ogumienia. – Coraz więcej kierowców zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na ich własne bezpieczeństwo mają właśnie opony – dodaje Sarnecki.