W Europie spada sprzedaż opon rolniczych

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Krzysztof Zacharuk | zacharuk@agropolska.pl
22-01-2016,12:30 Aktualizacja: 04-04-2016,20:24
A A A

Chociaż europejska branża oponiarska ubiegły rok zakończyła na plusie, to już w rozbiciu na konkretne segmenty widać istotne różnice.

Sprzedaż opon do samochodów osobowych wzrosła o 3 proc., a do ciężarowych o 4 proc. W przypadku opon motocyklowych wzrost sięgnął 2 proc., a największy spadek sprzedaży dotyczył opon rolniczych – 9 proc.

Polski rynek w 2015 roku także odnotował wzrosty. Zwiększenie sprzedaży zanotowano zarówno w segmencie opon do samochodów osobowych, jak i opon ciężarowych.

Michelin CargoXBib Heavy Duty

Michelin CargoXBib do przyczep i pras

Nowa opona rolnicza Michelin została opracowana z myślą o rolnikach, którzy intensywnie korzystają z przyczep nie tylko na polach, ale również na zwykłych drogach, także podczas przewożenia ciężkich ładunków. Dlatego CargoXBib...
Jak informuje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego, wzrosty nie są co prawda spektakularne, jednak warto odnotować, że wyniki sprzedaży, w porównaniu do 2014 roku, poprawiły się o 1 proc. – w kategorii opon do samochodów osobowych i 3 proc. – w kategorii opon do samochodów ciężarowych.

Segment opon budżetowych wciąż stanowi ponad 40 proc. rynku, jednak w 2015 r. zanotował 4-procentowy spadek sprzedaży.

Wynik segmentu średniego to 28 proc. rynku i sprzedaż większa o 9 proc. Natomiast opony segmentu premium to 26 proc. rynku, a wzrost ich sprzedaży wyniósł 2 proc.

W kategorii opon do samochodów osobowych wyróżnić można opony do samochodów typu SUV, których sprzedaż wzrosła o 14 proc. oraz opony do samochodów dostawczych o masie do 3,5 t, których sprzedało się 13 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

– Polski rynek oponiarski odnotował dobre wyniki po bardzo słabym 2014 roku. Mamy nadzieję, że tendencja wzrostowa się utrzyma – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

Podkreśla, że wzrasta świadomość Polaków odnośnie ogumienia. – Coraz więcej kierowców zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na ich własne bezpieczeństwo mają właśnie opony – dodaje Sarnecki.

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie RPT
11/2024

Runner zamiast pługa

Traktory z piecem gazowym

Wynajem sprzętu rolniczego

Prasa kontra bardzo suchy materiał cz. I

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT