Joskin X-Trem – wóz asenizacyjny z rozsuwaną osią
Belgijska marka wprowadza na rynek nowy dwuosiowy wóz asenizacyjny – X-Trem. Jego wyjątkową cechą jest możliwość wysunięcia kół, czyli zwiększenia rozstawu kół przedniej osi.
Rampy Joskin - Penditwist Basic i Pendislide Basic
Hydraulicznie regulowana oś pochodzi od producenta ADR. Jej standardowa szerokość wynosi 2280 mm, w polu jednak może osiągnąć 3700 mm szerokości. Dodatkowe 71 cm z każdej strony, pozwala – zdaniem producenta – na zwiększenie stabilności wozu, podczas prac na skłonach i pochyłościach terenu. Ponadto – podczas przejazdów roboczych z rozsunięta osią, nie ma efektu podwójnego ugniatania gleby, czyli nie dochodzi do niszczenia jej struktury. Szerszy rozkład masy wozu, pozwala również na wjazd na teren o dużej wilgotności, o zmniejszonej nośności, co ma miejsce na wiosnę i jesienią.
Nowe wozy X-Trem mogą być wyposażone w zaczep oleopneumatyczny, oś ze skrętem wymuszonym i zawieszeniem typu hydrotandem. Maszyny są przygotowane do montażu szerokich ramp aplikacyjnych.
Nowa gama wozów asenizacyjnych X-Trem jest przeznaczona dla gospodarstw intensywnie pracujących z nawozami płynnymi, usługodawców i dużych przedsiębiorstw rolnych. Jest to także maszyna dla osób wymagających beczek o dużej pojemności, ale kompaktowych wymiarach, głównie zmniejszonej długości. Przyczepa ma wąską 760-milimetrową ramę, co pozwala na montaż szerszych opon (850 mm) i o większej średnicy (1820 mm).