Valtra – czwarta generacja serii A
Nowa Valtra serii A jest modelem ciągnika produkowanym zarówno w Finlandii jak i w fabryce w Brazylii. Czwarta generacja serii A to zupełnie nowa konstrukcja, bazująca na znaczących doświadczeniach fińskiej marki.
Valtra - nowy model S394 i nowy podłokietnik SmartTouch
Nowe modele ciągników Valtra serii A są wyposażone w nową grupę silników o nazwie AGCO Power Stage 4. W ofercie producenta znajduje się siedem modeli o zróżnicowanej mocy. Trzy mniejsze ciągniki (A74, A84 i A94, posiadają jednostki napędowe o trzech cylindrach, o mocach maksymalnych odpowiednio 75, 85 i 95 KM. Cztery pozostałe modele (A104, A114, A124 i A134), mają zamontowane silniki 4-cylindrowe. Ich moce maksymalne wynoszą 100, 110, 120 i 130 KM.
Agco Power Stage 4 to grupa silników o 4 zaworach na cylinder, z wysokociśnieniowym systemem paliwowym Common Rail. Najmniejsze modele ciągników nowej serii A, mają silniki o pojemności 3,3 litra, z kolei modele 4-cylindrowe mają silniki o pojemności 4,4 litra. - Silniki posiadają system uzdatniania spalin, poprzez układ SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), co pozwala na usuwanie emisji tlenków azotu, zatem nowe silniki spełniają wymagania ochrony środowiska Stage 4. Co równie ważne, spełniają jednocześnie wymagania klientów zarówno pod względem wydajności jak i zużycia paliwa. Spośród nowej grupy ciągników Valtra, jedynie najmniejszy model A74 jest wyposażony w chłodzony układ EGR – podaje Adam Wiatroszak z polskiego oddziału AGCO. Silniki są montowane w ciągnikach na ramie, która jest także nowej konstrukcji. Z uwagi na małe rozmiary systemów oczyszczania spalin, widoczność znana z modeli znanych z poprzedniej generacji ciągników Valtra nie zmieniła się.
Valtra S374 - test RPT
Przekładnie HiTech
W nowej serii A, we wszystkich modelach zastosowano przekładnię mechaniczną HiTech. Dzięki niej operatorzy ciągników Valtra A czwartej generacji mają do dyspozycji 12 biegów do przodu i tyle samo wstecz. Biegi są umieszczone w dwóch grupach. Są one zmieniane drugą dźwignią. Można uważać pierwszy zakres, jako biegi bardziej do prac polowych, drugi jako biegi do prac w transporcie. Dzięki temu rozgraniczeniu nie ma potrzeby częstego używania dwóch dźwigni jednocześnie w celu wyboru właściwej prędkości jazdy.
W przekładniach oferowanych w nowej generacji Valtry serii A, możliwe jest wyposażenie w dodatkową grupę biegów – tzw. pełzających. Jest ona przydatna m.in. w pracach ogrodniczych, zbiorach, czy sadzeniu. Opcja „ślimaka” umożliwia poruszanie się ciągnikiem z prędkościami rzędu 90 m/h, przy obrotach silnika 1400/min.
Elektroniczne sterowanie przekładnią nawrotną, pozwala na wiele udogodnień i wykonanie regulacji dla własnego komfortu, jak i dla wydajnej pracy. Jedną z takich możliwości jest regulacja agresywności zmiany kierunku poruszania się ciągnika, może ona następować szybciej lub łagodniej.
W nowych modelach Valtry A, są dostępne opcje w postaci np. przycisku sprzęgła na dźwigni zmiany biegów tzw. HiShift oraz systemu AutoTraction, pozwalającego na bezpieczne zatrzymywanie ciągnika, pedałem hamulca, bez zdławienia silnika (symulacja sprzęgła hydrokinetycznego). Funkja ta jest wykorzystywana szczególnie podczas prac prowadzonych z ładowaczem czołowym, jak również podczas prasowania słomy czy zielonek.
Solidny TUZ
Nowe Valtry A, mają TUZ o udźwigu do 5,2 tony. System hydrauliki zewnętrznej zasila pompa o wydajności maksymalnej 98l/min. Tylny podnośnik jest sterowany elektrycznie poprzez system AutoControl.
Zupełnie nowa kabina
Seria A4 jest wyposażona w zupełnie nową kabinę, która oferuje najwięcej miejsca w tej klasie ciągników. Nowe miejsce pracy operatora jest wygodne, ciche oraz ergonomicznie oprzyrządowane. Wymiary kabiny i widoczność jest porównywalna z serią N4 i T4, z wyjątkiem kabiny mniejszych modeli serii A, gdzie kabina jest nieco krótsza. Fotel ciągnika może obracać się o 180 stopni, co pozwala sprawnie i bez dużego wysiłku wykonywać pracę.
Ciągniki Valtra nowej serii A, będą dostępne na wystawach oraz na potrzeby jazd testowych dla klientów od lipca 2017 r.