Valtra - nowy model S394 i nowy podłokietnik SmartTouch
Valtra rozszerza swoją czwartą generację serii S poprzez wprowadzenie nowego, najmocniejszego modelu S394. Został on zaprezentowany w Paryżu podczas targów SIMA 2017.
Największy ciągnik marki Valtra ma moc maksymalną 405 KM i maksymalny moment obrotowy 1600 Nm. Jednak nie tylko mocą imponuje najnowszy model se ze stajni AGCO. Valtra S394 ma zupełnie nowy podłokietnik.
Jest to podzespół zaprojektowany i skonstruowany w Finlandii. Jak podaje producent – nowy, wielofunkcyjny podłokietnik Valtra SmartTouch zapewnia operatorowi komfort i kontrolę na zupełnie nowym poziomie. SmartTouch, który będzie dostępny we wszystkich modelach serii S czwartej generacji, pozwala na pełne dostosowanie przycisków i profili użytkowników, dzięki czemu seria S jest dedykowana do indywidualnych gospodarstw i przedsiębiorców, jak również do klientów flotowych, gdzie za „kółkiem” zasiadają różni operatorzy.
Valtra S374 - test RPT
Silnik i przekładnia
Nowy model S394 jest napędzany silnikiem AGCO Power AWF o pojemności 8,4 litra, wyposażonym w dynamiczne doładowanie. Wykorzystywanie wyłącznie technologii SCR najnowszej generacji do oczyszczania spalin, powoduje, że koszty serwisowe tego silnika są niskie. Moc ciągnika jest przenoszona na grunt za pomocą niezawodnej przekładni bezstopniowej AVT. Operator może wybrać tryb jazdy za pomocą pedału przyspieszenia lub dźwigni gazu w celu zoptymalizowania zużycia paliwa, wydajności pracy i komfortu jazdy. Jest także dostępna opcja manualnego sterowania przekładnią. Zintegrowany tylny TUZ ma udźwig 12 ton, a przedni 5 ton. Wydajność hydrauliki to nawet 205 l/min. Ciągnik można wyposażyć w maksymalnie 6 zaworów z tyłu i 3 z przodu.
Dostępny TwinTrac
Valtra jest znana z możliwości zwiększenia wydajności pracy dzięki systemowi jazdy „tyłem do przodu”. Układ jazdy tyłem TwinTrac zwiększa wydajność pracy podczas wykonywania różnych zadań, jak na przykład podczas koszenia, czy prac leśnych. Pracując tyłem do przodu można zaoszczędzić czas oraz paliwo nawet do 10%, dzięki lepszej widoczności, większej mocy na tylnym TUZ, lepszej sterowności oraz pozycji roboczej dla operatora. Dzięki zintegrowaniu ergonomicznego podłokietnika z wielofunkcyjną dźwignia jazdy, sterowaniem zaworami, sterowaniem tylnym TUZ i WOM, oraz dotykowym ekranem, nowy podłokietnik Valtra Smart Touch łączy wszystkie funkcje ciągnika w zasięgu ręki operatora.
Valtra serii A czwartej generacji
Valtra SmartTouch
Dźwignia jazdy z programowalnymi przyciskami pozwala operatorowi sterować maszyną bez podnoszenia ręki. Dźwignia współpracuje z pionowym uchwytem, aby utrzymać naturalne położenie ręki podczas sterowania prędkością jazdy przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu. Konstrukcja pozwala na to, aby ręka operatora swobodnie spoczywała podczas jazdy, gdy nie używa przełączników, a miękki, gumowy materiał chroni dłoń przed zsunięciem się z dźwigni podczas jazy w trudnym terenie. Cała dźwignia porusza się na boki oraz do przodu i do tyłu, podobnie jak mysz od komputera. 9-calowy dotykowy terminal SmartTouch zaprojektowano tak, aby umożliwić łatwe dostosowywanie kontroli ciągnika oraz dostęp do zaawansowanych funkcji, takich jak parametry pracy ciągnika, zarządzanie na uwrociach U-Pilot, system nawigacji satelitarnej Auto-Guide i inne opcje rolnictwa precyzyjnego. Terminal jest łatwiejszy w obsłudze i bardziej intuicyjny niż nowoczesny smartfon: interaktywny obraz ciągnika bez trudu pomaga lokalizować i uruchamiać dostęp do wszystkich funkcji w mniej niż trzy dotknięcia czy przesunięcia palcem po ekranie. Valtra SmartTouch pozwala operatorowi lub właścicielowi floty ustawić nieograniczoną ilość profili użytkownika, jeśli jest taka konieczność. Wyświetlacz do opcjonalnej nawigacji satelitarnej Auto-Guide, systemu Isobus lub kamery bezpieczeństwa jest w pełni zintegrowany, eliminując w ten sposób potrzebę zamontowania dodatkowych monitorów, poprawiając tym samym widoczność z kabiny.
Seryjna produkcja nowych modeli serii S, w tym także modelu S394 rozpocznie się latem. Nowe modele będą dostępne na targi oraz do jazd testowych od września 2017.