Kubota M9960 o mocy 105 KM
Natomiast gdy jego Kubota jest zagregowana z przenośnikiem warzyw i jej prędkość wynosi zaledwie 500 m/h, a obroty silnika 900 na minutę, to średnio co 16 h Dariusz Marchlik musi zatrzymać ciągnik na 15-20 min. Wtedy po naciśnięciu przycisku autowypalania silnik wkręca się na 1400-1600 obr./min i sadza zgromadzona w filtrze DPF zostaje usunięta. Jak zauważył rolnik, po pierwszym komunikacie informującym o potrzebie zatrzymania traktora w celu oczyszczenia DPF-u można przeciągnąć ten moment o blisko godzinę, aby skończyć pilną pracę. Raz zdarzyło się, że filtr zatrzymujący sadzę został za mocno zapchany i nie można było kontynuować pracy. Dopiero po naciśnięciu przycisku autowypalania i odczekaniu dłuższego czasu niż zwykle filtr powrócił do normalnego stanu. Przykład ten pokazuje, aby nie lekceważyć komunikatów i czyścić filtr w miarę możliwości zaraz po zapaleniu się kontrolki.
Kubota otworzyła uroczyście fabrykę ciągników we Francji
Bez kropli dolewki oleju
Dzięki filtrowi cząstek stałych DPF i tłumikowi z katalizatorem silnik Kuboty M9960 spełnia normę emisji spalin Euro IIIB. Ten czterocylindrowy, turbodoładowany i 16-zaworowy motor o pojemności 3,8 l generuje moc 105,94 KM – wg normy 97/68/EC. Za dostarczanie paliwa do cylindrów odpowiada układ common rail. Dariusz Marchlik od wymiany do wymiany oleju w silniku nie dolewa nawet kropli. Budzi to szacunek dla japońskich konstruktorów, tym bardziej że wymiana odbywa się co 500 mth. Ponadto mając na uwadze taką dokładność w montażu, pokrycie powierzchni tłoków dwusiarczkiem molibdenu i zastosowanie dwóch wałków wyrównoważających, trudno nie zgodzić się z zapowiedziami producenta dotyczącymi długiej żywotności silnika.
Rewersor hydrauliczny
Kabina Kuboty nie jest duża, ale oczywiście dla jednej osoby w zupełności wystarczająca. Jej zaletą jest dobra widoczność na uniesiony do góry ładowacz czołowy, w czym pomaga łukowo wygięta przednia szyba. Obsługa większości podzespołów tego w przeważającej mierze mechanicznego ciągnika opiera się na dźwigniach. Załącza się nimi m.in. przepływ oleju w zewnętrznych gniazdach hydraulicznych (standardowo dwie pary, a opcjonalnie trzy) oraz obsługuje tylny i przedni TUZ.