Ciągnik z mechaniczną skrzynią przekładniową, który zamiast dźwigni zmiany biegów ma dżojstik. Tak, to możliwe – takimi traktorami są Deutz-Fahry RCshift serii 6, którymi można pracować w trybie w pełni automatycznym.
Ciągniki te miały premierę w 2016 roku, a ich flagowy model 6215 został nagrodzony tytułem Tractor of the Year 2017 w kategorii Best Design. Jednak nie tylko ich wygląd jest wyjątkowy, ale i wspomniana zrobotyzowana przekładnia RCshift.
Kunszt stylistyczny Giorgetto Giugiaro ponownie doceniony. To dzięki współpracy ze znanym włoskim projektantem koncern SDF sięgnął po kolejne trofeum w konkursie Tractor of the Year za najlepszy wygląd. Tegoroczne zwycięstwo w kategorii Best...
5 biegów i 6 półbiegów
Ma ona pięć biegów głównych i po sześć półbiegów do jazdy do przodu oraz trzy do tyłu. Wszystkie są zmieniane elektrohydraulicznie. W sumie jest to przekładnia 30/15, a z reduktorem biegów pełzających 54/27. W rzeczywistości to skrzynia biegów typu Powershift marki ZF montowana w obecnie produkowanych ciągnikach Deutz-Fahr o mocach 149-210 KM, której sterowanie zostało mocno rozbudowane. Inżynierowie koncernu SDF pomogli stworzyć do niej oprogramowanie pozwalające pracować w różnych trybach, w tym na pełnym automacie biegów głównych i półbiegów. Mnogość ustawień przekładni RCshift to jej największa zaleta, zbliżająca ten podzespół do rozwiązań stosowanych w przekładniach bezstopniowych. Taką skrzynią jest TTV montowana w obecnie produkowanych ciągnikach marki Deutz-Fahr o mocach 100-340 KM. Z kolei RCshift trafia do traktorów tej marki serii 6 z silnikami Euro IV mającymi od 149 do 214 KM.
Ciągnik Deutz-Fahr RCshift może mieć zamontowany podłokietnik w wersji uproszczonej z hydrauliką sterowaną mechanicznie lub bogatszej opcjonalnej z elektrohydrauliką. W drugim przypadku jest to podzespół zapożyczony z modeli TTV. Po wejściu do kabiny takiego traktora nie jest łatwo rozpoznać, czy to wersja TTV czy RCshift. Najprostszym sposobem jest spojrzenie na miejsce, w którym na podłokietniku TTV zamontowany jest duży pomarańczowy przycisk hamulca postojowego z literą P. Jeżeli w tym miejscu jest zaślepka, to jesteśmy w ciągniku z przekładnią RCshift. Ponadto w takim traktorze brakuje umieszczonego pod pokrywą tylnej części podłokietnika pokrętła ACC, które służy do ustawienia szybkości reakcji skrzyni bezstopniowej. Kolejne różnice znajdziemy, porównując dżojstiki. Ten z TTV ma dwa przyciski tempomatów, a w RCshift jest jeden – w miejscu drugiego znajduje się przycisk rozłączania/włączania napędu z literą N, którego wciśnięcie działa jak naciśnięcie pedału sprzęgła nożnego. Przycisk należy trzymać, aby napęd pozostawał rozłączony.