Deutz-Fahr 9340 TTV o mocy 336 KM
Jazdę traktorem po nierównościach ułatwia oś przednia marki Dana z amortyzacją na dwóch siłownikach o skoku wynoszącym w górę i w dół 60 mm. System ten pracuje w trybie automatycznym lub manualnym – można go również wyłączyć. Producent zaleca pracę bez amortyzacji przedniej osi w czasie pracy z narzędziami zawieszanymi na TUZ-ie ciągnika, czyli np. z pługiem.
Kabina ociekająca nowoczesnością
Po zajęciu miejsca w kabinie Maxi Vision Cab 2 nie chce się z niej wychodzić. Oprócz wygodnego siedziska wszystko jest po prostu nowoczesne. Warto wymienić kolorowy wyświetlacz InfoCenter Plus znajdujący się pod kierownicą, którego zakres pokazywanych informacji możemy konfigurować. Pełnym centrum informacji i sterowania funkcjami ciągnika jest jednak dotykowy iMonitor 2.0 znajdujący się z przodu bogato wyposażonego prawego podłokietnika MaxiCom z ergonomicznym dżojstikiem.
Każdy, kto jeździł ciągnikiem Deutz-Fahr, nie będzie miał problemów z odnalezieniem właściwych przełączników i dźwigni. Zachowana została bowiem kolorystyka przypisana do poszczególnych podzespołów: pomarańczowy do skrzyni biegów, żółty do WOM-u, niebieski do złączy hydrauliki i zielony do TUZ-u. Nie sposób nie zauważyć podwojenia obsługi TUZ-u. Powodem jest zastosowanie EHR-u również do przedniego podnośnika dźwigającego 5 t. Tylny TUZ ma udźwig 12 t. W ciągniku montowana jest pompa hydrauliczna Load Sensing o maksymalnej wydajności 210 l/min. Jej zadaniem, oprócz unoszenia ramion TUZ-ów, jest również obsługa ośmiu par szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej.
Automatyka pracy
Pracując ciągnikiem Deutz-Fahr serii 9, można załączyć automatyzację kilku funkcji. Przede wszystkim jest to tryb jazdy automatycznej na polu oparty na systemie AgroSky. Trzeba jednak pamiętać, aby zamówić to wyposażenie w momencie składania zamówienia na ciągnik, bo później zamontowanie elektrozaworu sterującego układem kierowniczym na podstawie sygnałów nawigacji satelitarnej nie będzie możliwe.
Kolejny system automatyzacji pracy to ComforTip. Pozwala on programować czynności, jakie trzeba wykonać, kończąc i rozpoczynając przejazd roboczy na uwrociu. Program taki tworzy się bez potrzeby wykonywania pracy, czyli na sucho. Wystarczy poprzez iMonitor wpisać sekwencję wykonywanych operacji – do aż 32. Następnie naciśnięcie jednego przycisku uruchomi program i będą one wykonywane automatycznie. Aby aktywować ComforTip, należy wcześniej załączyć układ redukujący liczbę obrotów kołem kierownicy w celu wykonania pełnego skrętu z jednego granicznego wychylenia kół do drugiego, czyli Easy Steer. Co ciekawe, w ciągniku nowej serii 9 czułość tego układu można ustawiać bezstopniowo – w niższych seriach działa zero-jedynkowo.