Hiszpańska branża wędliniarska mimo pandemii koronawirusa odnotował historyczny wzrost eksportu o 38%. Zjednoczone Królestwo było jednym z największych importerów kiełbasy chorizo.
Przemysł wędlin w Hiszpanii mimo pandemii koronawirusa odnotował wzrost eksportu w pierwszej połowie roku o 38%. Na uwagę zasługuje również rekordowa ilość kiełbasy chorizo, która trafiła do Wielkiej Brytanii.
Tradycyjna kiełbasa hiszpańska chorizo jest robiona z wieprzowiny przyprawianej wędzoną papryką. Charakteryzuje się ona wyjątkowym smakiem i mocnym zapachem.
Według Consorcio del Chorizo Espanol, w tym roku rekordowa ilość tego rodzaju kiełbasy wynosząca 1,04 mln kg trafiła do samej Wielkiej Brytanii.
Pandemia koronaiwrusa ma negatywny wpływ na całą gospodarkę w tym na branżę trzody chlewnej. Zamknięcie branży gastronomicznej oraz zakaz organizacji imprez masowych przekłada się na spadek spożycie wieprzowiny, a to wywołuje presję na cenę...
Hiszpańskie konsorcjum poinformowało, że podczas pandemii lokalny przemysł wędlin stał się jednym z filarów gospodarki w tym kraju. Dotyczy to zarówno rynków krajowych, jak i zagranicznych.
Przemysł wędlin w pierwszej połowie 2020 r. odnotował historyczny wzrost eksportu o 38%. Zjednoczone Królestwo było jednym z największych importerów hiszpańskich wyrobów wędliniarskich.
Trafiło tam ponad 12,4 mln kg hiszpańskich wędlin, z czego 9,5% to chorizo z certyfikatem jakości dostarczane przez Consorcio del Chorizo Espanol.
W pierwszym półroczu 2020 r. średnia cena eksportowanych kiełbas hiszpańskich wzrosła z 6,32 euro za kg do 6,62 euro za kg – informuje portal euromeatnews.com.
W tym okresie odnotowano również bardzo duży wzrost produkcji o 550 tys. kg w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Całkowity eksport chorizo wyniósł 1,7 mln kg, to o 600 tys. kg więcej niż w 2019 r.
Charoen Pokphand Foods PLC (CPF) uzyskał aprobatę 99% drobnych udziałowców, aby kontynuować planowane przejmowanie firm zajmujących się trzodą chlewną w Chinach. Decyzja dalszej konsolidacji została podjęta na posiedzeniu nadzwyczajnym,...
- Obecna sytuacja pandemii i jej wpływ na hiszpańską branżę chorizo w drugiej połowie roku nadal jest bardzo niepewna. Dla projektu tak stosunkowo nowego jak konsorcjum, osiągnięcie prawie 3 mln kg całkowitej wielkości produkcji już w tym roku jest niewątpliwie sukcesem – powiedział Alejandro Alvarez-Canal, dyrektor techniczny Consorcio del Chorizo Espanol.
Firma najwięcej swoich wyrobów eksportuje do Wielkiej Brytanii. Na drugim miejscu znajduje się Francja, a dalej Hongkong, Belgia, Niemcy, Kolumbia, Irlandia, Czechy, Portugalia oraz Dominikana.
W tegorocznej kampanii promocyjnej konsorcjum chce wypromować kiełbasę chorizo. W tym celu umieszcza przepisy w ogólnokrajowych wydawnictwach konsumenckich, które zachęcają do wszechstronności hiszpańskiego chorizo jako produktu wykraczającego poza jego użycie jako tapas lub podawanego z rybą.
Firma powstała w 2016 r. i składa się z 22 producentów i eksporterów. W ostatnim czasie wydała ponad 8 mln euro na inwestycje w nowe linie produkcyjne w tym nowoczesne maszyny i urządzenia do suszenia i krojenia.
-
Więcej informacji na temat hodowli trzody chlewnej znajdziesz w najnowszym wydaniu magazynu Hoduj z Głową Świnie. ZAPRENUMERUJ