Drobiarski gigant zaskoczył analityków
Grupa MHP, wiodące ukraińskie przedsiębiorstwo drobiarskie ogłosiło wyniki za trzeci kwartał bieżącego roku. I zaskoczyło wielu światowych analityków.
Eksperci byli bowiem przyzwyczajeni do tego, że od pewnego czasu każdy raport kwartalny MHP pokazywał ogromne wzrosty eksportu. A tym razem grupa pokazała nieznaczny, bo jednoprocentowy, ale jednak spadek sprzedaży zagranicznej.
Ukraina odpiera zarzuty, że zalewa unijny rynek drobiem
Co ciekawe, za zahamowanie zagranicznej ekspansji MHP odpowiada najważniejszy dla przedsiębiorstwa rynek, czyli Bliski Wschód i Północna Afryka - informują eksperci Krajowej Izba Producentów Drobiu i Pasz.
Dodają, że zsumowanie ostatniego kwartału z dwoma pierwszymi dają cały czas wzrost wysyłek. W okresie styczeń-wrzesień sprzedaż przedsiębiorstwa MHP wyniosła 269,7 tys. ton, co oznacza imponujący skok do góry - aż o 26 proc. rok do roku.
Pierwszych dziewięć miesięcy br. pokazuje ponadto, że wywóz to już 53 procent sprzedaży MHP ogółem (48 proc. przed rokiem).
Poinformowano również, że kontrolowana od niedawana przez MHP słoweńska firma Perutnina Ptuj wyprodukowała do września 46 tys. ton mięsa kurcząt i indyków (sprzedaż wyniosła blisko 37 tys. ton). Zakłady przetwórstwa wytworzyły z kolei 21 tys. ton produktów mięsnych.
Według statystyk w okresie trzech kwartałów największy producent kurczaków na Ukrainie zwiększył produkcję o 18 proc. do 540,1 tys. ton wobec 458,5 tys. ton w tym samym czasie przed rokiem. Przyczyniły się do tego przede wszystkim inwestycje w rozbudowę kompleksu drobiarskiego w Winnicy.
Książki warte polecenia: Sygnały brojlerów |Sygnały kur nieśnych