Cedrob inwestuje. Chce być w europejskiej czołówce
Cedrob, największa polska firma drobiarska w przyszłym roku skończy inwestycje za 500 mln zł. Dzięki temu za kilka lat będzie dwa razy większa i wejdzie do ścisłej czołówki europejskich producentów drobiu - poinformował Andrzej Goździkowski, prezes spółki.
Grupa Cedrob jest największym producentem drobiu w Polsce. Łączna sprzedaż za 2017 r. zbliży się do 3,5 mld zł w spółce drobiarskiej, a w pozostałych grupy Cedrob znacznie przekroczy 6 mld zł. - Spółka rozwija się dynamiczne od 25 lat, a w ostatnich 10 latach przyrost sprzedaży nie jest mniejszy niż 10 proc., a czasami osiąga nawet 15 proc. - powiedział Goździkowski.
Drobiarze biją rekordy. Konkurencja czuje nasz oddech na plecach
Polska osiągnęła sukces jako największy producent drobiu w Europie, ale - jak zauważył szef spółki - nasze firmy są małe. Największa w Europie produkuje 500 mln kurcząt rocznie, największa niemiecka - 360 mln sztuk, a Cedrob w przyszłym roku dostarczy 180 mln.
Goździkowski pytany, czy nie boi się zwiększania produkcji, w sytuacji nadpodaży na unijnym rynku, powiedział, że takich obaw nie ma, ponieważ tylko duże i dobrze zorganizowane firmy mogą pozwolić sobie na eksport na trudne rynki np. do krajów arabskich i afrykańskich oraz do Chin.
- O tym, że produkty Cedrob SA kupowane są zagranicą decyduje zarówno cena jak i jakość. Nasza produkcja jest kontrolowana od pola do stołu. W strukturze grupy Cedrob są zarówno fermy hodowlane, wylęgarnie, tucz brojlerów, wytwórnie pasz. Posiadamy rzeźnię i przetwórnię - wyliczał prezes. Dodał, że taka organizacja pozwala na zachowanie bezpieczeństwa z punktu widzenia konsumenta, jak i efektywne prowadzenie całej działalności.
Zapewnił, że jakość polskiego kurczaka nie ustępuje tym z czołowych europejskich firm. Jeżeli chodzi o ceny, to one wynikają z kosztów produkcji, a te z kolei są pochodną dobrej organizacji. Cedrob 30-35 proc. produkcji eksportuje.
- Książki warte polecenia: Hodowla i chów gęsi |Sygnały brojlerów |Sygnały kur nieśnych