Chiny zwiększyły import mleka z Polski o około 70%. Przetwory mleczarskie cieszą się coraz większa popularnością wśród chińskich konsumentów.
Sprzedaż polskiego mleka w Chinach w bieżącym roku wzrosła o około 70%. Produkty mleczarskie cieszą się również coraz większą popularnością, ponieważ Chińczycy zaufali ich jakości.
Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Pekinie zorganizowała 22 grudnia spotkanie, w którym wzięli udział chińscy dziennikarze, przedstawiciele największych chińskich importerów oraz stowarzyszeń branżowych.
Odbyło się ono w ramach projektu "Mleczne Skarby - Trade Milk", który został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka. W wydarzeniu wzięli udział Ambasador RP Wojciech Zajączkowski, Radca Rolny Ambasady RP w Pekinie Magdalena Czechońska oraz Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska.
Celem spotkania było podsumowanie bieżącego roku w branży mleczarskiej w Polsce, w kontekście eksportu do Chin.
Mleko w skupie w listopadzie kosztowało średnio 1,49 złotych za litr. Tym samym notowania tego surowca po raz kolejny wzrosły. Cena mleka notowana w listopadzie, podobnie jak miesiąc wcześniej, była najwyższa od niemal 2 lat. Ostatni...
Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów, sprzedaż mleka z Polski w Chinach w 2020 r. zwiększyła się o około 70%. Polskie produkty mleczarskie cieszą się tam coraz większą popularnością. Jest to efekt wielu działań promocyjnych podejmowanych przez Polską Izbę Mleka w Państwie Środka.
Polska zajmuje piąte miejsce pod względem skali produkcji mleka w Unii Europejskiej oraz 12 w skali całego świata. W ciągu ostatnich lat jest budowana świadomość marki polskiego mleka, także na rynku chińskim.
Polskie mleko i jego przetwory znalazły już stałe miejsce na sklepowych półkach chińskich sklepów. Polska Izba Mleka stara się dostarczać chińskim importerom i konsumentom jak najwięcej informacji o zaletach i konkurencyjności mleka.
- Cieszymy się, że lata inwestycji w promocję polskiego mleka w Chinach dają oczekiwane efekty, szczególnie w tak trudnym roku dla producentów i importerów jakim jest 2020 – mówiła Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka i Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska.
Biorąc pod uwagę całość eksportu polskiej żywności do Chin, mleko i jego przetwory stanowią 39% wolumenu sprzedaży importowanej żywności. Polskie mleko jest najbardziej konkurencyjne cenowo spośród krajów Unii Europejskiej, a wysokie standardy produkcji czynią je jednym z najbardziej pożądanych produktów na rynku chińskim.
Maliszewska dodała, że wzmocnienie rozpoznawalności polskiego mleka na chińskim rynku pozostaje jednym z głównych priorytetów na najbliższy okres.
Więcej informacji dotyczących hodowli bydła i produkcji mleka znajdziesz w magazynie "Hoduj z Głową Bydło". ZAPRENUMERUJ