Mleko z Polski podbija chiński rynek

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Remigiusz Kryszewski | redakcja@agropolska.pl
22-12-2020,11:05 Aktualizacja: 22-12-2020,10:29
A A A
Sprzedaż polskiego mleka w Chinach w bieżącym roku wzrosła o około 70%. Produkty mleczarskie cieszą się również coraz większą popularnością, ponieważ Chińczycy zaufali ich jakości.
 
Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Pekinie zorganizowała 22 grudnia spotkanie, w którym wzięli udział chińscy dziennikarze, przedstawiciele największych chińskich importerów oraz stowarzyszeń branżowych. 
 
Odbyło się ono w ramach projektu "Mleczne Skarby - Trade Milk", który został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka. W wydarzeniu wzięli udział Ambasador RP Wojciech Zajączkowski, Radca Rolny Ambasady RP w Pekinie Magdalena Czechońska oraz Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska. 
 
Celem spotkania było podsumowanie bieżącego roku w branży mleczarskiej w Polsce, w kontekście eksportu do Chin.
 
mleko, cena mleka, mleko surowe, mleczarnie, skup mleka, GUS, krowy mleczne, produkcja mleka, PFHBiPM

Mleko kosztuje już niemal 1,5 zł za litr!

Mleko w skupie w listopadzie kosztowało średnio 1,49 złotych za litr. Tym samym notowania tego surowca po raz kolejny wzrosły.   Cena mleka notowana w listopadzie, podobnie jak miesiąc wcześniej, była najwyższa od niemal 2 lat. Ostatni...
Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów, sprzedaż mleka z Polski w Chinach w 2020 r. zwiększyła się o około 70%. Polskie produkty mleczarskie cieszą się tam coraz większą popularnością. Jest to efekt wielu działań promocyjnych podejmowanych przez Polską Izbę Mleka w Państwie Środka.
 
Polska zajmuje piąte miejsce pod względem skali produkcji mleka w Unii Europejskiej oraz 12 w skali całego świata. W ciągu ostatnich lat jest budowana świadomość marki polskiego mleka, także na rynku chińskim. 
 
Polskie mleko i jego przetwory znalazły już stałe miejsce na sklepowych półkach chińskich sklepów. Polska Izba Mleka stara się dostarczać chińskim importerom i konsumentom jak najwięcej informacji o zaletach i konkurencyjności mleka. 
 
- Cieszymy się, że lata inwestycji w promocję polskiego mleka w Chinach dają oczekiwane efekty, szczególnie w tak trudnym roku dla producentów i importerów jakim jest 2020 – mówiła Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka i Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska.
 
Biorąc pod uwagę całość eksportu polskiej żywności do Chin, mleko i jego przetwory stanowią 39% wolumenu sprzedaży importowanej żywności. Polskie mleko jest najbardziej konkurencyjne cenowo spośród krajów Unii Europejskiej, a wysokie standardy produkcji czynią je jednym z najbardziej pożądanych produktów na rynku chińskim. 
 
Maliszewska dodała, że wzmocnienie rozpoznawalności polskiego mleka na chińskim rynku pozostaje jednym z głównych priorytetów na najbliższy okres.
 

Więcej informacji dotyczących hodowli bydła i produkcji mleka znajdziesz w magazynie "Hoduj z Głową Bydło". ZAPRENUMERUJ

 
Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 6/2024

Hoduj z głową świnie:

-Choroba obrzękowa niejedno ma imię

-Białko paszowe - problem rzeczywisty czy wydumany?

-Remont stada własny lub z zakupu?

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 6/2024

Hoduj z głową bydło:

-Czy i jak stosować aminokwasy chronione?

-Dlaczego wciąż przekarmiamy krowy białkiem?

-IBR, czyli wyzwanie dla nowoczesnych hodowców

PRENUMERATA