Znana sieć sklepów wycofuje jaja od kur z chowu klatkowego
Carrefour Polska wycofuje się ze sprzedaży jajek od kur z chowu klatkowego. Sieć całkowicie zaprzestała sprzedaży, tzw. jaj "trójek" w ofercie marki własnej.
"Działanie to jest kolejną z konkretnych inicjatyw strategii transformacji żywieniowej oraz programu Act For Food realizowanych przez Carrefour na polskim rynku" - czytamy w komunikacie.
Koncern wyjaśnia, że decyzja o wycofaniu ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego wynika z troski o dobrostan zwierząt. W ramach zobowiązania w tym obszarze, Carrefour Polska wyznaczył sobie dwa cele: do 2020 r. - usunie wszystkie jajka od kur z chowu klatkowego ze sklepów w marce własnej, a do 2025 r. usunie wszystkie jajka od kur z chowu klatkowego ze swoich sklepów.
Coraz mniej kur niosek hodowanych jest w systemie klatkowym
Pierwszą część zobowiązania sieci już udało się jej zrealizować. Jaja "trójki" w marce Carrefour zostały całkowicie usunięte ze sprzedaży we wszystkich sklepach sieci w kraju.
- Naszą ambicją jako firmy jest bycie liderem transformacji żywieniowej. Dlatego wprowadzanie pozytywnych zmian zaczęliśmy od siebie. Jaja "trójki" pod marką Carrefour zniknęły z półek wszystkich formatów naszych sklepów, zarówno super-, hipermarketów, sklepów osiedlowych, jak i z oferty naszego internetowego sklepu spożywczego - tłumaczy Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska
W ramach optymalizacji oferty, która jest elementem realizacji strategii transformacji żywieniowej, Carrefour, obok wycofania części asortymentu jaj pod marką własną, stale zwiększa swoją ofertę jaj z chowu ekologicznego Carrefour BIO.
Celem francuskiej sieci sklepów jest bycie światowym liderem w zakresie zmiany nawyków żywienia dla wszystkich, poprzez realizację strategii transformacji żywieniowej.
- Rolnictwo bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś