Znana polska firma zwiększa sprzedaż środków ochrony roślin
Ciech Sarzyna, polski producent środków ochrony roślin, notuje bardzo dobre wyniki sprzedaży, co skutkuje równocześnie wzrostem udziałów rynkowych w naszym kraju.
Po pierwszym półroczu 2020 r., udział spółki w rynku środków ochrony roślin wzrósł do ponad 5 proc., z niecałych 4 proc. rok wcześniej.
W porównaniu do analogicznego okresu 2018 r., sprzedaż Ciech Sarzyna w Polsce wzrosła o ok. 150 proc., przy jednoczesnym wzroście polskiego rynku środków ochrony roślin o ok. 8 proc.
Ciech Sarzyna o strategii firmy i nowych produktach
Firma w przesłanym komunikacie podkreśla, że udział flagowego produktu, czyli marki Chwastox - wzrósł w I półroczu 2020 r. w kategorii herbicydów zbożowych do 16,5 proc. z 11,2 proc. rok wcześniej.
"To efekt intensywnych prac nad rozwojem tej marki w ciągu ostatnich kwartałów, polegających na rozszerzeniu zakresu zwalczanych chwastów, jak i chronionych gatunków zbóż. Marka Chwastox to najchętniej stosowane herbicydy do wiosennej ochrony zbóż w Polsce. Cieszy się nieustannym zaufaniem kolejnych pokoleń rolników, ponieważ mechanizm działania MCPA - substancji aktywnej Chwastox - powoduje, że chwasty nie uodparniają się na ich działanie" - czytamy.
Ciech Sarzyna realizuje obecnie największy w historii firmy plan inwestycji w nowe produkty. Zadanie to wspiera nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe spółki, które pod koniec 2019 r. otrzymało prestiżową certyfikację GLP (ang. Good Laboratory Practice) - Dobra Praktyka Laboratoryjna.
Nowy regulator wzrostu od Ciech Sarzyny
Ważnym elementem konsekwentnego rozwoju oferty Ciech Sarzyna o nowe produkty dla rolnictwa (asortyment spółki w ciągu ostatnich trzech lat został prawie podwojony), jest również oferowanie klientom pełnych programów ochrony roślin dla kluczowych upraw.
W efekcie udział rynkowy firmy w I półroczu 2020 roku wzrósł do poziomu najwyższego od pięciu lat i sięgnął 5,3 proc.
- Rozwój produktów z naciskiem na działania R&D, precyzyjne i skuteczne akcje marketingowe budowane na renomie marek naszych produktów, wzmocnione zaufaniem trzech pokoleń rolników do marki Chwastox, zaowocowały wzrostem udziałów rynkowych i wartości sprzedaży. Widać także efekty usprawniania procesów biznesowych czy też wykorzystania rozwiązań cyfrowych we wsparciu sprzedaży. Nie zapominamy także o celach strategicznych związanych z rozwojem zagranicznym i wzrostem udziału sprzedaży poza Polską - tłumaczy Wojciech Babski, szef biznesu agro w Grupie Ciech.
Ciech Sarzyna realizuje ambitne projekty
Firma kontynuuje również dynamiczną ekspansję zagraniczną, wykorzystując potencjał przejętej w 2018 roku firmy Proplan, hiszpańskiego dostawcy środków ochrony roślin, działającego na trzech kontynentach. Poza kluczowymi krajami europejskimi, biznes agro (spółki Ciech Sarzyna i Proplan) obsługuje także rynki w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Afryce i Australii.
W ostatnich latach przychody Ciech Sarzyna z eksportu wzrosły 3,5-krotnie, a środki ochrony roślin z Nowej Sarzyny trafiły m.in. na rynek australijski, kanadyjski czy tajlandzki.
W planach jest dodatkowo silniejsze wykorzystanie ważnej przewagi konkurencyjnej - czyli jednej z największych i najnowocześniejszych na świecie instalacji do produkcji MCPA, skutecznego i bezpiecznego dla upraw środka chwastobójczego. Poprawa efektywności działania spółki realizowana jest także poprzez przeniesienie produkcji z przejętej spółki Proplan oraz oferowanie produktów opartych na MCPA na nowych rynkach.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś