Sprzedaż wędlin idzie w górę. ZM Henryk Kania z dobrymi wynikami
Jak wynika z najnowszych badań Instytutu Badania Opinii GfK Polonia, w pierwszym kwartale br. wędliny sprzedawane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło ok. 3,9 miliona gospodarstw domowych.
Oznacza to, że trafiły one do prawie 29 proc. polskich rodzin, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego daje wzrost o 46 proc. w kategorii wędlin ogółem.
W samym segmencie wędlin paczkowanych produkty z Pszczyny trafiły do niemal 24 proc. polskich domów, co stanowi 58 proc. wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku.
Zakłady Mięsne Henryk Kania z rekordowym zyskiem
W pierwszym kwartale 2015 roku wskaźnik penetracji rynku dla kabanosów paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro wzrósł o 62 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
W przypadku szynek paczkowanych dynamika wzrostu wyniosła 39 proc., a penetracja kiełbas tradycyjnych paczkowanych w badanym okresie wzrosła o 27 proc.
"Silna pozycja produktów pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro świadczy o ich wysokiej jakości, która znalazła odzwierciedlenie w wyborach klientów" - informuje producent.
Beata Korab-Białobrzeska, dyrektor marketingu ZM Henryk Kania podkreśla, że spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro czy Żabka.
ZM Henryk Kania osiągnęły po pierwszym kwartale 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 206,3 mln zł, co oznacza wzrost o około 27 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 8,76 mln zł i jest o 45,2 proc. wyższy niż przed rokiem.