Rolnicy poznali nowości na 2019 rok
Firma SolarCorn zaprosiła swoich klientów do Jabłonnej pod Lublinem. Na szkolenie przyjechało prawie 300 rolników z województw lubelskiego, podkarpackiego i podlaskiego.
- Spotkanie będzie przede wszystkim poświęcone nowej maszynie, polskiego producenta Macieja Czajkowskiego. To rolnik, który widząc swoje potrzeby skonstruował maszynę kompleksową do siewu pasowego bezorkowego - przywitała gości Monika Cegiełka, prezes SolarCorn.
Już w lutym ruszą nabory wniosków. Znamy harmonogram na 2019 rok
- Jest to nowum agrotechniczne, dające świetne rezultaty pod względem plonowania i eksploatacji ziemi. Oprócz tego przedstawimy oczywiście nowinki ze środków ochrony roślin, genetyki nasion oraz analizy rynku rzepaku na sezon 2018-2019 - dodała.
Jarosław Dębski reprezentujący firmę Komagra przeanalizował sytuację na rynku rzepaku i przedstawił prognozy na najbliższe lata. Podkreślił, że maleją światowe zapasy surowca, więc można się spodziewać wzrostu cen.
Marek Chojęta przybliżył nowości produktowe firmy Innvigo związane z ochroną zbóż, kukurydzy i rzepaku. Wlodzimierz Michalski z Maisadour omówił plonowanie odmian kukurydzy Mas Seeds w specyficznych warunkach pogodowych w sezonie 2018.
Krzysztof Witkowski zapoznał przybyłych gości z wiosennym programem zwalczania chwastów w zbożach i kukurydzy polecanym przez firmę FMC.
Tomasz Kwiecień z Green Eco Poland zaprezentował ofertę nawozów dolistnych, przeznaczonych do stosowania w uprawie zbóż.
Piotr Dziama wyjaśnił, jakie możliwości plonowania mają odmiany kukurydzy i soi hodowli Saatbau. Maciej Czajkowski przybliżył innowacyjne technologie siewu zbóż, rzepaku i kukurydzy, zaś Zbigniew Boniek zaproponował programy ochrony zbóż i rzepaku przy zastosowaniu produktów firmy BASF.
- Jesteśmy firmą, która dba o to, aby jak najlepiej pomóc rolnikom w doborze odmian, nawożenia, ochrony roślin. Naszym przesłaniem jest wprowadzanie na polach nowości. Biorąc pod uwagę anomalie pogodowe i konkurencję na rynku nie jest to łatwe. Innowacje pozwalają uzyskiwać wyższe plony, obniżać koszty i w ten sposób zwiększać opłacalność produkcji - podkreślał Tadeusz Solarski, założyciel firmy SolarCorn.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś