Firmy z branży mleczarskiej zaprezentują się na wielkich targach
Polskie firmy z branży mleczarskiej po raz kolejny wezmą udział w targach SIAL China w Szanghaju, które odbędą się w dniach 14-16 maja.
Rozłożona na 162 tys. m2 impreza jest wiodącą platformą wymiany handlowej rynku żywności w Azji i trzecią pod względem wielkości na świecie. W ubiegłym roku do tego chińskiego miasta zjechało 3.400 firm i 110.635 specjalistów z całego świata.
Cena mleka zmienia się z miesiąca na miesiąc
Krajowe produkty mleczne obecne są na tym wielkim rynku od dłuższego czasu. Tamtejsi konsumenci cenią sobie przede wszystkim walory odżywcze oraz wysoką jakość i bezpieczeństwo składników naszego mleka - zapewnia Polska Izba Mleka (PIM).
Głównym produktem eksportowym jest serwatka proszkowana. Zgodnie ze wstępnymi, niepublikowanymi jeszcze danymi Ministerstwa Finansów w 2018 r. Polska wysłała do Chin ponad 32 tys. ton, czyli ok. 15 proc. wysyłek tego produktu.
Hitem eksportowym ostatnich lat jest też mleko pitne, którego wywóz wzrósł z 376 ton w 2012 r. do 33 tys. ton w 2018 r. W dalszej kolejności do Chin sprzedajemy proszki mleczne (około 1 tys. ton w 2018 r.) oraz ostatnio jogurty i sery (szczególnie topione).
Ze strony chińskich importerów rośnie również zapotrzebowanie na materiały paszowe, a przede wszystkim na serwatkę w proszku i permeat serwatkowy. Zgodnie z prognozą PIM, jest szansa, że w najbliższych miesiącach dojdzie do skutku długo oczekiwana kontrola chińskich służb weterynaryjnych w zakładach mleczarskich produkujących np. parmeat serwatkowy. Umożliwi to jego eksport (i serwatki) na cele paszowe.
Polskich producentów i dystrybutorów produktów mlecznych będzie można spotkać w Szanghaju w hali E4 na stoisku D001.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś