Dobre wyniki finansowe ING Banku Śląskiego
W ciągu trzech kwartałów br. skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 998 mln zł, co oznacza wzrost o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku.
Według stanu na koniec września bank obsługuje 4,2 mln klientów detalicznych oraz około 47 tys. podmiotów gospodarczych. ING zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych - wartości kredytów o 12 proc., a depozytów o 9 proc. W porównaniu z trzema kwartałami ub.r. liczba klientów detalicznych wzrosła o 244 tys., a korporacyjnych o 6 tys.
ING Bank Śląski stawia na rozwój bankowości internetowej
- przychody ogółem wzrosły o 13 proc. do 3 203 mln zł,
- koszty ogółem wzrosły o 2 proc. do 1 542 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 26 proc. do 1 661 mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 14 proc. do 1 296 mln zł,
- zysk netto wzrósł o 8 proc. do 998 mln zł,
- wskaźnik koszty/przychody wyniósł 48,1 proc. w porównaniu z 53,4 proc. w ub. r.,
- łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 14,8 proc. w porównaniu z 13,7 proc. w ub.r.
- Na koniec września ING Bank Śląski zanotował przyrost wartości portfela kredytów o 8 mld zł, tj. 12 proc. do 77,2 mld zł, co oznacza wzrost szybszy niż innych banków na rynku - mówi Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego. - Udział w rynku kredytów gospodarstw domowych wyniósł 4,88 proc., a w rynku kredytów korporacyjnych - 10,49 proc. Odnotowujemy więc zdecydowanie najszybszy od lat wzrost akcji kredytowej w porównaniu z rynkiem. W ciągu trzech kwartałów br. bank wypracował zysk netto na poziomie 998 mln - dodaje.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte po trzech kwartałach 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- wzrost wartości kredytów o 12 proc. do 77,2 mld zł,
- kredyty dla klientów detalicznych - wzrost o 20 proc. do 30,4 mld zł,
- kredyty dla klientów korporacyjnych - wzrost o 7 proc. do 46,7 mld zł,
- wzrost depozytów o 9 proc. do 91,5 mld zł,
- liczba klientów detalicznych 4,2 mln (wzrost liczby klientów o 244 tys.),
- liczba klientów korporacyjnych 46,9 tys. (wzrost liczby firm o 6 tys.).