CIECH Sarzyna zdradza plany na przyszłość
W perspektywie średnio-okresowej, CIECH Sarzyna planuje oprzeć rozwój obszaru agro na badaniach i rozbudowie portfolio produktów oraz ekspansji zagranicznej na najbardziej efektywnych kierunkach.
Do 2021 roku spółka zamierza wprowadzić do swojej oferty około 50 nowych produktów - głównie herbicydów i fungicydów. Firma planuje też rozszerzenie portfolio o nowe insektycydy i zaprawy. Już dziś asortyment obejmuje ponad 40 produktów agro, zaspokajających potrzeby rolników, ogrodników i działkowców.
Dni Pola CIECH Sarzyna w Ruszkowie
CIECH Sarzyna, która w ostatnim czasie podwoiła eksport planuje również dalszą ekspansję zagraniczną. W najbliższym czasie zamierza skoncentrować swoje działania na wzbogaceniu obecnej oferty produktowej o nowe molekuły i innowacyjne rozwiązania, odpowiadające na wyzwania związane z ograniczeniami w stosowaniu środków ochrony roślin, narzucane przez Komisję Europejską.
- Dołączamy do naszej oferty nowe technologie zastosowań środków ochrony roślin w obrębie głównych upraw, koncentrując się na problemach rolników, najbardziej istotnych pod względem ekonomicznym. Strategia jest odpowiedzią na prognozy i tendencje rynkowe oraz obecną, ciężką sytuację w popycie na środki ochrony roślin, jaką odnotowały wszystkie firmy o zasięgu europejskim i globalnym w sezonie 2016 - mówi Mariusz Grelewicz, prezes CIECH Sarzyna.
CIECH rozpoczyna ekspansję na nowym rynku
Spółka prowadzi procesy rejestracyjno-rozwojowe, których zwieńczeniem będzie wprowadzenie nowych produktów w latach 2021-2022. Tylko w 2016 roku CIECH Sarzyna zakończyła 30 procesów rejestracyjnych na rynkach zagranicznych, rozpoczynając jednocześnie 18 nowych. Przed rokiem spółka zarejestrowała produkty w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Słowacji, Czechach, Macedonii, Słowenii i Iranie.
W bieżącym roku władze firmy planują wprowadzić na polski rynek dwie nowości w obszarze agro: Chwastox Complex 260 EW - selektywnie działający środek przeznaczony do zwalczania chwastów dwuliściennych w uprawach zbóż oraz na obszarach trawiastych i Labrador Extra 50EC - produkt do zwalczania chwastów jednoliściennych w uprawie rzepaku, ziemniaka i buraka cukrowego.
W najbliższym czasie CIECH Sarzyna planuje wdrożenie 10 kolejnych produktów w ramach rozwoju marki Ziemovit. Spółka będzie także systematycznie rozwijać działania marketingowe i doskonalić sieć dystrybucji oraz sprzedaży.