Ambra rezygnuje. Rozłam w Polskiej Radzie Winiarstwa
Spółka Ambra poinformowała o rezygnacji z członkostwa w Polskiej Radzie Winiarstwa. W ocenie przedsiębiorstwa, obecne działania PRW nie reprezentują interesu polskiego winiarstwa, stoją w sprzeczności z jego misją i wprowadzają konsumentów w błąd.
"Misją społeczną organizacji branżowej powinno być łączenie interesów producentów i konsumentów oraz stanie na straży najwyższej jakości produktów. Wbrew temu Polska Rada Winiarstwa stała się podmiotem realizującym partykularne interesy wybranych członków" - grzmi Ambra.
Wino z całej Europy przyjeżdża do Polski w cysternach
Projekty te dotyczyły m.in. produktów pochodzenia naturalnego, przeciwdziałania zafałszowaniom produktów winiarskich. Spółka przypominała też o konieczności sprawowania przez PRW funkcji samoregulacyjnych.
"Zamiast tego Polska Rada Winiarstwa pod hasłem obrony win owocowych zaangażowała się w obronę najsłabszych jakościowo produktów - napojów fermentowanych sztucznie aromatyzowanych i wzmacnianych spirytusem" - informuje Ambra i krytykuje: "Organizacja, która w swoich założeniach miała przyczyniać się do podnoszenia jakości wyrobów winiarskich oraz doskonalenia kwalifikacji zawodowych i integracji pracowników branży winiarskiej, w rzeczywistości nie była w stanie wypracować jednolitych stanowisk branży, godząc się na rozwiązania pośrednie degradujące jakość produktów oferowanych polskim konsumentom".
Winiarz z Podkarpacia wyhodował nowe odmiany winorośli
"W ocenie Ambra działania Polskiej Rady Winiarstwa stoją w sprzeczności z interesem winiarstwa i interesem konsumenta, i niejednokrotnie miały charakter wprowadzania w błąd opinii publicznej, co w przypadku takiej organizacji uznajemy za rzecz niedopuszczalną"- podaje spółka.
Ambra jednocześnie informuje, że teraz zamierza zacieśnić współpracę ze Stowarzyszeniem Importerów i Dystrybutorów Wina.
***
Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Oferta opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.