Wielcy gracze na rynku rezygnują z jaj "trójek"

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
11-04-2019,14:30 Aktualizacja: 11-04-2019,14:38
A A A

Aż 82,4 proc. Polaków uważa (według badania IBRiS), że chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków życia. Rosnąca świadomość konsumentów nie pozostaje bez odpowiedzi na działania biznesu.

Już ponad 120 firm zdecydowało się bowiem zrezygnować z tzw. "trójek". W tym gronie coraz częściej pojawiają się także sieci hoteli, a wśród nich najwięksi gracze na tym rynku jak Marriott International i InterContinental Hotels.

mariusz szymyślik, produkcja jaj, rynek jaj, eksport jaj, afera z fipronilem

Eksportujemy jaja na potęgę. Ale konkurencja jest coraz ostrzejsza

30 proc. polskiej produkcji jaj trafia za granicę - nawet na tak egzotyczne rynki jak Bliski Wschód czy... Antarktyda. Zagrożeniem dla pozycji krajowych producentów jest ostra konkurencja ze strony ukraińskich i amerykańskich firm. -...

Decyzja jest globalna i dotyczy hoteli we wszystkich krajach. Na podobny krok zdecydowała się także sieć Scandic, która jest już w trakcie wdrażania zmiany (proces ma się zakończyć do 2022 roku).

- Cieszy nas fakt, że kolejne hotele podejmują decyzję o rezygnacji z używania jaj z chowu klatkowego, odpowiadając tym samym na oczekiwania klientów - mówi Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, na którego zlecenie zrealizowano wspomniane badanie.

- Mówimy tu o globalnym trendzie. Ludzie chcą zjeść dobrze, a jednocześnie nie mają ochoty przyczyniać się do cierpienia zwierząt. Takich osób jest z roku na rok coraz więcej - dodaje.

58,4 proc. Polaków nie tylko dostrzega problemy związane z chowem klatkowym kur, ale także oczekuje od producentów żywności, restauracji i sieci handlowych wycofania produktów pochodzących z takich hodowli.

Również badania CBOS potwierdzają ten trend. Od 2006 r. niemal trzykrotnie wzrosło znaczenie, czy jajka pochodzą z chowu klatkowego czy alternatywnych - z 13 do 35 proc. Zmalała za to liczba osób, które zwracają uwagę na cenę jaj - z 27 do 11 proc.

Poleć
Udostępnij