Polskie produkty na największych targach żywnościowych w USA
W nowojorskim Javits Center zakończyły się w środę największe w USA coroczne targi żywnościowe - Summer Fancy Food 2024. Wśród 2600 wystawców z 57 krajów z całego świata bogato reprezentowani byli producenci polscy, w tym potentaci z Hortexu i Polskich Młynów.
Niezależnie od wystawców z poszczególnych firm lub organizacji z branży rolno-spożywczej, zwracały także uwagę pawilony narodowe różnych krajów, m.in. włoski, japoński, hiszpański i turecki. Od lat eksponuje też swój pawilon Polska. Były też wyodrębnione pawilony np. z mięsem, wyrobami mlecznymi, piekarniczymi, zbożami, napojami, alkoholami, owocami i warzywami, przetworami gotowymi do spożycia oraz przeznaczonymi dla restauracji bądź fast foodów.
„Niektóre firmy przyjeżdżają do Nowego Jorku odnowić umowy handlowe i wzmocnić promocję swojej oferty. Inni przedsiębiorcy i producenci chcą dopiero wyjść na rynek amerykański. Przywożą z sobą surowce, jak też produkty przetworzone. Dawał się odczuć wzrost zainteresowania żywnością naturalną i ekologiczną” – powiedziała PAP prezeska Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej Bożena Wróblewska.
Zwróciła uwagę na dużą obecność polskiego sektora zbóż i przetworów zbożowych m.in. z ciastkami, makaronami, zbożami i kaszami. Powodzeniem cieszyły się słodycze, a także przetwory owocowe.
Prezydent Duda o umowach dotyczących żywności: chyba największe w historii
"W zasadzie wszystkie firmy były zadowolone z prezentacji ich produktów. Potwierdzały, że było dużo ciekawych rozmów i są duże perspektywy na sprzedaż. Mamy konkurencyjne ceny. Summer Fancy Food 2024, to wystawa wspierająca wymianę handlową. Łączy producenta z dystrybutorem i sieciami handlowymi” – wyjaśniła Wróblewska.
Na trzydniowych targach było ok. 47 tys. gości, głównie ludzi biznesu spożywczego. Przyjazd polskiej ekipy zorganizowało Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej razem z ministerstwem rolnictwa. Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego reprezentowała Polski Fundusz Promocji Zbóż. Stąd duża ekspozycja producentów wyrobów piekarniczych, zbóż i ich przetworów, kasz oraz makaronów.
W ramach promocji miało miejsce też spotkanie wystawców polskich i degustacja ich produktów w nowojorskim konsulacie dla polonijnych i amerykańskich dystrybutorów. Obecny był m.in. ambasador RP przy ONZ Krzysztof Szczerski oraz konsul generalny Adrian Kubicki.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś