Polskie produkty na największych targach żywnościowych w USA

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Andrzej Dobrowolski PAP, (DK) | redakcja@agropolska.pl
27-06-2024,9:10 Aktualizacja: 27-06-2024,9:11
A A A

W nowojorskim Javits Center zakończyły się w środę największe w USA coroczne targi żywnościowe - Summer Fancy Food 2024. Wśród 2600 wystawców z 57 krajów z całego świata bogato reprezentowani byli producenci polscy, w tym potentaci z Hortexu i Polskich Młynów.

Niezależnie od wystawców z poszczególnych firm lub organizacji z branży rolno-spożywczej, zwracały także uwagę pawilony narodowe różnych krajów, m.in. włoski, japoński, hiszpański i turecki. Od lat eksponuje też swój pawilon Polska. Były też wyodrębnione pawilony np. z mięsem, wyrobami mlecznymi, piekarniczymi, zbożami, napojami, alkoholami, owocami i warzywami, przetworami gotowymi do spożycia oraz przeznaczonymi dla restauracji bądź fast foodów.

Niektóre firmy przyjeżdżają do Nowego Jorku odnowić umowy handlowe i wzmocnić promocję swojej oferty. Inni przedsiębiorcy i producenci chcą dopiero wyjść na rynek amerykański. Przywożą z sobą surowce, jak też produkty przetworzone. Dawał się odczuć wzrost zainteresowania żywnością naturalną i ekologiczną” – powiedziała PAP prezeska Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej Bożena Wróblewska.

Zwróciła uwagę na dużą obecność polskiego sektora zbóż i przetworów zbożowych m.in. z ciastkami, makaronami, zbożami i kaszami. Powodzeniem cieszyły się słodycze, a także przetwory owocowe.

prezydent, duda, chiny, eksport

Prezydent Duda o umowach dotyczących żywności: chyba największe w historii

Prezydent Andrzej Duda mówił w poniedziałek w Pekinie, że zawarte porozumienia dotyczące eksportu polskiej żywności do Chin są chyba "największymi w historii". Do końca roku będziemy mieli regionalizację, jeśli chodzi o możliwość...

"W zasadzie wszystkie firmy były zadowolone z prezentacji ich produktów. Potwierdzały, że było dużo ciekawych rozmów i są duże perspektywy na sprzedaż. Mamy konkurencyjne ceny. Summer Fancy Food 2024, to wystawa wspierająca wymianę handlową. Łączy producenta z dystrybutorem i sieciami handlowymi” – wyjaśniła Wróblewska.

Na trzydniowych targach było ok. 47 tys. gości, głównie ludzi biznesu spożywczego. Przyjazd polskiej ekipy zorganizowało Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej razem z ministerstwem rolnictwa. Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego reprezentowała Polski Fundusz Promocji Zbóż. Stąd duża ekspozycja producentów wyrobów piekarniczych, zbóż i ich przetworów, kasz oraz makaronów.

W ramach promocji miało miejsce też spotkanie wystawców polskich i degustacja ich produktów w nowojorskim konsulacie dla polonijnych i amerykańskich dystrybutorów. Obecny był m.in. ambasador RP przy ONZ Krzysztof Szczerski oraz konsul generalny Adrian Kubicki.

Poleć
Udostępnij