Amerykanie zaczynają doceniać naszą wieprzowinę
Rosyjskie embargo zmusiło wiele polskich firm do pilnego poszukiwania alternetywnych rynków zbytu. Jednym z obiecujących kierunków są Stany Zjednoczone.
Eksport polskiej wieprzowiny do USA w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku urósł ponad 270 proc. - z prawie 15 mln do ponad 55 mln dolarów - pisze "Puls Biznesu".
Dziennik powołując się na dane Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji (WPHiI) w Nowym Jorku informuje, że w pierwszej połowie br. Polska była trzecim eksporterem wieprzowiny na rynek USA.
Numerem jeden pozostaje Kanada (505 mln dolarów), a na drugim miejscu jest Dania (78 mln dolarów).
- Dynamiczny wzrost eksportu polskiej wieprzowiny do USA wskazuje na dobry odbiór tego mięsa przez konsumentów amerykańskich oraz potencjał tkwiący w polskiej ofercie eksportowej - mówi w rozmowie z "PB" Sabina Klimek, kierownik WPHiI.