Będzie ogólnopolska promocja rzeźnickiego fachu
Czy którykolwiek z najmłodszych uczniów marzy o tym, aby w przyszłości być rzeźnikiem? Wątpliwe. Ale być może przekona ich do tego specjalna kampania informacyjna.
"Działania informacyjno-promocyjne dot. zawodu rzeźnika" - to tytuł dofinansowanego z unijnych środków projektu, realizowanego w ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Naturalnie jego celem jest promocja zanikającego zawodu i zachęcenie młodzieży do kształcenia się w nim.
Nielegalnie ubijali świnie i sprzedawali mięso
"Istotne jest to, by zaprezentować, zainteresować i przybliżyć wiedzę o zawodzie rzeźnika uczniom szkół podstawowych. Spot telewizyjny, który pojawi się w telewizji ogólnopolskiej będzie miał z kolei na celu ocieplenie negatywnie odbieranego w społeczeństwie wizerunku i zawodu rzeźnika" - wyjaśniają inicjatorzy przedsięwzięcia.
Młodych, wykwalifikowanych rzeźników jest rzeczywiście jak na lekarstwo. Te braki są coraz bardziej odczuwalne nie tylko przez branżę mięsną, ale także przez rolników, mających kłopoty z ubojem gospodarczym. Można domniemywać, że to kwestia m.in. - tak jak w przypadku wielu innych tradycyjnych fachów - redukcji, a w niektórych miejscach wręcz likwidacji kształcenia zawodowego.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś