70 proc. Polaków poza zasięgiem hipermarketów
Ok. 70 proc. ludności Polski żyje na terenach wiejskich i w małych miastach, gdzie nie docierają hipermarkety - wynika z danych Polskiej Izby Handlu. Statystyczny Polak robi zakupy raz dziennie, podczas gdy Brytyjczyk, Francuz czy Hiszpan - co drugi dzień.
W poniedziałek resort finansów ma przedstawić założenia projektu ustawy o podatku od hipermarketów
Z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia wynika, że główną barierą dla handlu tradycyjnego jest konkurencja sklepów wielkoformatowych.

Chcą chronić sklepy Społem i ograniczyć handel w niedzielę
W ostatnich latach systematycznie spada małych sklepów detalicznych - informuje Polska Izba Handlu.
W 2008 r. stanowiły one 51 proc. rynku, dziś ich udział w handlu produktami z branży FMCG wynosi 37 proc. Jak wynika z badań, główną barierą dla tradycyjnego handlu jest konkurencja sklepów wielkoformatowych.

Szałamacha: podatek od hipermarketów naliczany od obrotów
Zatrudnienie w tej kategorii sklepów znajduje 300 tys. osób, czyli 60 proc. pracujących w branży ogólnospożywczej.
PIH informuje też, że mimo iż zdecydowana większość żywności konsumowanej w Polsce jest wytwarzana w kraju, to aż 80 proc. rynku spożywczego (nie licząc piekarni) należy do handlu zagranicznego, a polscy producenci dominują tylko w branży mleczarskiej i sektorze słodyczy.