"Coś poszło nie tak" - aplikacja suszowa w dzień nie działa poprawnie. Izby chcą więcej czasu na wnioski

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
27-10-2023,10:50 Aktualizacja: 27-10-2023,10:55
A A A

Z wielu regionów kraju płyną głosy od rolników, którzy w związku z problemami w funkcjonowaniu tzw. aplikacji suszowej nie mogą skutecznie złożyć wniosków. Izby rolnicze chcą wydłużenia terminu na te ważne czynności.

Wielkopolska Izba Rolnicza - w związku z „alarmującymi głosami od zaniepokojonych rolników, pracowników gmin oraz doradców rolniczych” w kwestii problemów z wprowadzeniem danych do aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” - wystąpiła 26 października do ministra rolnictwa. Zaapelowała o przedłużenie terminu składania wniosków w aplikacji co najmniej do 10 listopada (obecnie to 30 października).

Działa tylko w nocy

„Z przekazanych informacji od wielkopolskich rolników wynika, że aplikacja działa sprawnie tylko we wczesnych godzinach porannych oraz bardzo późnym wieczorem. W godzinach urzędowania aplikacja działa wolno albo nie działa wcale. Z powodu przeciążenia systemu, tworzą się kolejki u doradców, którzy nie są w stanie normalnie pracować na udostępnionej aplikacji. Rolnicy tracą przy tym swój cenny czas i to w okresie trwania jesiennych prac polowych” – przekonuje WIR.

mrirw, resort rolnictwa, susza, susza rolnicza, szacowanie, szkody, straty, aplikacja suszowa

Papier wykluczony - szacowanie szkód suszowych tylko przez aplikację. O czym jeszcze warto pamiętać?

Resort rolnictwa przypomina zasady, które zgodnie z przepisami obowiązują producenta rolnego przy składaniu wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy za pomocą publicznej aplikacji. Przede wszystkim trzeba podkreślić, że...

„Coś poszło nie tak…”

Wcześniej z apelem o wydłużenie terminu wystąpiła również Podlaska Izba Rolnicza, także zwracając uwagę na kłopoty z obsługą aplikacji.

„Rolnicy, którzy składają wnioski związane ze stratami suszowymi, od kilkunastu dni natrafiają na liczne problemy z aplikacją, która zaciąga błędne dane lub wyskakują komunikaty, że ‘coś poszło nie tak’. Ponadto w godzinach pracy doradców aplikacja jest przeciążona, jest spowolniona lub przestaje całkowicie działać” – podkreślała PIR.

I dodała: „Mając na uwadze, że zjawisko suszy wystąpiło niemalże w całym kraju, należy umożliwić każdemu rolnikowi bezproblemowe złożenie wniosku o oszacowanie strat, a co za tym idzie należy jak najszybciej usprawnić aplikację, która wyraźnie nie jest przygotowana do obsługi takiej liczby wniosków oraz wydłużyć termin ich składania”.

Poleć
Udostępnij