Od 2017 r. w Lousado w Portugalii powstają opony rolnicze Continental. To ultranowoczesna fabryka, w której wytwarzane jest również ogumienie wysokich osiągów (UHP) do aut osobowych. Do produkcji jednych i drugich używane są te same składniki, bo choć opony te różnią się gabarytami, to konstrukcyjnie są zbliżone do siebie i w czasie użytkowania podlegają porównywalnym obciążeniom.
Continental jest prekursorem produkcji pneumatycznych opon rolniczych w Europie. Pierwszą wyprodukował w 1928 r., a 10 lat później wprowadził na rynek niemiecki znany do dzisiaj bieżnik napędowej opony ciągnikowej z oddzielonymi od siebie klockami.
W latach 50. ubiegłego wieku Continental znacząco rozwinął produkcję opon rolniczych, czego ukoronowaniem było ogumienie AS Farmer z nowym wzorem bieżnika zapewniającym – w porównaniu z poprzednimi modelami – lepszą przyczepność podczas prac polowych. Na początku XXI wieku Continental zogniskował swoje działania na przemyśle
Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG), przetestowało oponę Continental TractorMaster w ramach serii testów „Performance Review in Premium Class”. W listopadzie 2019 r. ta opona uzyskała oficjalny certyfikat DLG, przyznany na pięć...
motoryzacyjnym – wytwarzając pod jego potrzeby nie tylko opony i komponenty oparte na gumie, ale również produkty wysokich technologii w ramach Przemysłu 4.0. Efektem zastosowania tej strategii była sprzedaż czasowej licencji, obejmującej produkcję i sprzedawanie radialnych opon rolniczych, koncernowi CGS, będącego właścicielem marki Mitas. Czeski producent miał tak działać do końca 2019 r., ale z powodu jego przejęcia (całego holdingu CSG) przez koncern Trelleborg, umowa licencyjna została wypowiedziana w 2015 r.
Prawa do marki wróciły do firmy Continental o 3 lata szybciej niż przewidywała umowa. Nie przeszkodziło to jednak niemieckiemu koncernowi powrócić na rynek opon rolniczych z mocnym przytupem.
50 mln euro na start
W celu ponownego rozpoczęcia produkcji opon rolniczych przez Continental, jego szefostwo ogłosiło konkurs, w którym wzięły udział europejskie fabryki tej marki w: Korbach (Niemcy), Otrokovicach (Czechy) i Lousado (Portugalia). Wybrano ostatnią z wymienionych i szybko zainwestowano w nią 50 mln euro, co zaowocowało testami pierwszych opon rolniczych z Lousado już na początku 2017 r. Oficjalna inauguracja ich produkcji nastąpiła we wrześniu tego samego roku, chociaż w rzeczywistości rozpoczęła się miesiąc wcześniej.