W fabryce w Lousado k. Porto działa również centrum badawczo-rozwojowe, w którym opracowywane są nowe opony rolnicze. W jego powstanie zainwestowano dodatkowe 2,5 mln euro. W efekcie prac zatrudnionych tam inżynierów lawinowo przyrasta lista nowych rodzajów opon rolniczych marki Continental. Do końca 2020 r. ma ich być w ofercie 100 w rozmiarach od 20 do 48 cali. Ponadto, trwają już prace nad oponą 50-calową, która powinna trafić do produkcji w przyszłym roku.
Od stycznia 2020 r. Continental oferuje opony rolnicze typu VF (z ang. Very High Flexion lub Very Increased Flexion), które wyróżnia większa elastyczność (możliwość bezpiecznego, niewpływającego na żywotność ogumienia, ugięcia ścian bocznych opony) niż standardowych radialnych opon rolniczych. Dlatego VF może przenieść taki sam ładunek przy ciśnieniu o 40% niższym, co przekłada się na lepszą trakcję i jednocześnie mniejsze ugniatanie gleby. W technologii
Continental wprowadził 10-letnią gwarancję na radialne opony rolnicze, liczoną od daty ich produkcji. Nowe warunki gwarancyjne obowiązują od 1 stycznia 2020 roku i obejmują opony wyprodukowane po 1 sierpnia 2017 roku, z widoczną datą...
VF Continental zaproponował na razie opony TractorMaster w rozmiarach: 600/70 R30 i 710/70 R42. Natomiast do końca tego roku lub na początku przyszłego będą to jeszcze rozmiary: 540/65 R30; 600/60 R30; 650/60 R34; 650/65 R42; 710/60 R42; 710/75 R42. Ponadto Continental wprowadzi do oferty opony VF TractorMaster Hybrid (600/70 R30 i 710/70 R42), których właściwości polowo-transportowe wynoszą 50/50%. Unikatowa konstrukcja centralnego pasa bieżnika przekłada się na niższy hałas i opory toczenia.
Ogumienie to pozwala jechać z prędkością do 70 km/h. Dzięki temu opony wyposażone w czujniki ciśnienia mogą doskonale sprawdzić się w usługach transportowych, skutecznie zastępując ciągniki siodłowe. Opony VF TractorMaster Hybrid mają również zaokrąglone (fazowane) krawędzie bieżnika, co redukuje podcinanie rośliny m.in. na użytkach zielonych i przy pielęgnacji zieleni w miastach. O technologiach (nylonowego karkasu, stopki, bieżnika, VF) stosowanych przy produkcji opon rolniczych marki Continental i ich obecnie dostępnej rozmiarówce napisaliśmy obszerny artykuł w RPT 2/2020. Zachęcamy do lektury.
Był Mabor, jest Continental
Warto wiedzieć, że fabryka opon rolniczych Continental w Lousado nie jest zakładem zbudowanym od podstaw przez niemiecki koncern. To rodzimy zakład portugalskiej marki Mabor powstały w 1946 roku...