Opony Continental TractorMaster o potwierdzonej jakości
Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG), przetestowało oponę Continental TractorMaster w ramach serii testów „Performance Review in Premium Class”. W listopadzie 2019 r. ta opona uzyskała oficjalny certyfikat DLG, przyznany na pięć lat, potwierdzający jej jakość w klasie opon Premium.
Opony Continental TractorMaster wygrały ze wszystkimi porównywalnymi produktami innych europejskich producentów pod względem osiągów, zużycia paliwa, wydajności w terenie w hektarach na godzinę i efektywności jazdy.
O 3% szybciej
Wielokrotne testy wydajności w/w ogumienia wykazały, że zużycie paliwa podczas jazdy na testowanych oponach TractorMaster jest znacznie niższe niż w przypadku użytych w teście opon referencyjnych innych producentów. Opona Continental ujawnia swoje mocne strony, łącząc niskie zużycia paliwa z określonym wydajnością pracy w terenie w hektarach na godzinę. TractorMaster wykonuje swoją pracę o około 3% szybciej na tej samej powierzchni niż opona wzorcowa, która zajęła trzecie miejsce w teście.
Oprócz testów mających na celu określenie zużycia paliwa oraz wydajności w terenie przetestowano opony również pod kątem wydajności na drodze przy zastosowaniu cykli transportowych DLG PowerMix. Próba przeprowadzona w warunkach pełnego i częściowego obciążenia na odcinku testowym (36 km na odcinkach nachylonych i płaskich) wykazała, że niskie opory toczenia i niski stopień poślizgu na odcinkach pochyłych mają pozytywny wpływ na osiągi opony. W ogólnych wynikach Continental TractorMaster pokonuje opony wzorcowe we wszystkich kategoriach testowych z wyraźnym marginesem i otrzymała oficjalny certyfikat DLG. Najważniejszym jednak kryterium dla rolników szukających oszczędności i efektywnych rozwiązań, jest niskie zużycie paliwa podczas pracy w polu.
Karkas N.flex i klocki d.fine
Podobnie jak opony samochodowe firmy Continental, opona do ciągników rolniczych TractorMaster jest wyposażona w elastyczny karkas N.flex i stopkę z stalową drutówką o przekroju prostokątnym, wykonaną z jednego kawałka drutu nawiniętego jak nić na szpulę. Dodatkowo ta opona radialna jest wyposażona w technologię d.fine, dzięki której ma o większą 5% powierzchnię klocków bieżnika, co wpływa na wydłużenia żywotności opony. Materiał karkasu, wykonany jest z rozciągliwego nylonu, co wg producenta, zapewnia oponie wyjątkową stabilność wymiarową i odporność na uderzenia. Ponadto, specjalna konstrukcja stopki zapewnia dobrą charakterystykę ugięcia w ścianach bocznych – co minimalizuje zagęszczenie gleby.