Opona TM1000 ze wzmocnionym bieżnikiem

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Krzysztof Płocki | krzysztof.plocki@rpt.pl
17-02-2019,8:25 Aktualizacja: 16-02-2019,22:32
A A A
Trelleborg zmodernizował swoją flagową oponę TM1000, która przeznaczona jest do ciągników o dużej mocy. Dzięki zastosowaniu technologii ProgressiveTraction wzmocniono bieżnik. Jak podaje producent pozwoliło to uwolnić dodatkową moc do podłoża i zredukować nacisk na glebę, zwiększając jednocześnie wydajność traktora w podczas jazdy transportowej na drodze.
 
Nowy karakas opony wytrzymuje i kompensuje jej naprężenia nawet przy dodatkowej mocy przenoszonej na podłoże. Seria TM1000 ProgressiveTraction będzie stopniowo, w nadchodzących miesiącach, zastępowała obecną linię TM1000 High Power.
 
Nowości Trelleborga 2018

Trelleborg - innowacyjne rozwiązania dla opon prezentowane podczas EIMA

Podczas EIMA 2018 firma Trelleborg zaprezentowała szereg innowacyjnych produktów, zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu wydajności prac polowych, redukcji zagęszczenia gleby oraz zwiększeniu komfortu pracy operatora ciągnika.   Paolo...
- Zapotrzebowanie na wyższą produktywność rolnictwa napędza ciągły rozwój nowych silników i przekładni dla maszyn rolniczych średniej i wysokiej mocy. Konstrukcja bieżnika ProgressiveTraction została opracowana w odpowiedzi na wymogi najnowszych generacji maszyn, w celu zwiększenia efektywności przekazywaniu mocy i momentu obrotowego na podłoże przy jednoczesnym zmniejszaniu ugniatania gleby. Specjalny wzór bieżnika, z dwoma punktami kotwiczenia, zmniejsza wibracje opony, przyczyniając się do zmniejszenia zjawiska rozpraszania energii, minimalizując zużycie paliwa i wydłużając żywotność opony - wyjaśnia Piero Mancinelli, Dyrektor Działu Opon Rolniczych Trelleborg Wheel Systems.
 
W celu wykazania wydajności technologii ProgressiveTraction ciągnik Massey Fergusson MF5610, wyposażony w takie opony dotarł 9 grudnia 2014 r. do bieguna południowego. Podczas misji Antartica2 w głębokim śniegu i na lodzie nowa technologia zapewniała przyczepność przy bardzo niskim ciśnieniu do 0,3 bara! W kolejnych trzech latach Trelleborg rozpoczął wprowadzanie nowego wzoru bieżnika w nowych gamach opon: TM700, TM1060 i TM3000 do ciągników średniej mocy. Producent podaje, że w zależności od rozmiaru opony i typu ciągników, ProgressiveTraction generuje, w porównaniu ze standardową technologią, wzrost zdolności trakcyjnej do 10%, obniża o 3% zużycie paliwa i wydłuża okres eksploatacji opon do 5%.
 
- Podjęliśmy decyzję o unowocześnieniu linii opon TM1000 o technologię VF, co umożliwia zwiększenie obciążenia do 40% w porównaniu ze standardową oponą lub obniżenie nacisku na podłoże o 40%, zmniejszając tym samym zagęszczanie gleby - dodaje Piero Mancinelli.
Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie RPT
12/2024

Rozrzutnik do kurzaka i wapna

Faresin wdraża sztuczną inteligencję

Koncepcja niskich obrotów silnika w ciągnikach rolniczych cz. I

Prasa kontra bardzo suchy materiał cz. II

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT