New Hollandy gotowe do jazdy automatycznej
Mając ciągnik New Holland, mamy możliwość wyboru kilku opcji pracy wspomaganej nawigacją satelitarną. Jeżeli traktor jest IntelliSteer Ready, to aktywowanie w nim jazdy automatycznej to przysłowiowa bułka z masłem.
New Holland oferuje pięć poziomów dokładności prac wykonywanych na podstawie sygnału z satelitów. Najlepsza jest opcja RTK, dla której producent określa maksymalny poziom błędu pomiędzy przejazdami na +/- 2,5 cm. Najsłabszy wariant to sygnał EGNOS dający dokładność na poziomie +/- 20 cm.
Wyświetlacz firmowy
Podczas użytkowania ciągnika New Holland z wyświetlaczem IntelliView III lub IV z jego poziomu będziemy obsługiwać firmowy system jazdy automatycznej IntelliSteer. Nie trzeba więc instalować dodatkowego wyświetlacza. To bez wątpienia duża wygoda. System ten działa w przedziale prędkości 0,35-30 km/h lub opcjonalnie z dodatkowym wyposażeniem nawet od 700 m/h.
Warto wiedzieć, że w ciągniku New Holland IntelliSteer Complete, czyli gotowym do jazdy automatycznej, zamontowanych jest kilka podzespołów. Po pierwsze, konieczny jest odbiornik sygnałów z satelitów. Ma on oznaczenie AG 372 i umieszcza się go oczywiście na dachu. Po drugie, z przodu ciągnika znajduje się czujnik kierowniczy Autosense, który odpowiada za dokładne pomiary kąta skrętu kół przednich. Wysyła on dane do sterownika nawigacyjnego Nav II, który na podstawie danych wprowadzonych do wyświetlacza IntelliView i dodania korekty pochylenia terenu T3 steruje układem kierowniczym ciągnika. Dzięki temu traktor jeździ w pełni automatycznie.
Samo załączenie jazdy automatycznej najwygodniej wykonać z poziomu dżojstika – wystarczy nacisnąć przycisk z ikonką kierownicy. Oczywiście wcześniej należy wyznaczyć granice pola lub zapisać linię referencyjną, do której zostaną utworzone kolejne wirtualne linie z uwzględnieniem szerokości roboczej maszyny (należy ją zapisać) zagregowanej z ciągnikiem.