New Hollandy gotowe do jazdy automatycznej
Wyświetlacze Trimble
W przypadku ciągników New Holland niemających IntelliView III lub IV, które chcemy przystosować do pracy automatycznej, pozostaje zamontowanie dodatkowego wyświetlacza. Może nim być najprostszy EZ-Guide 250, który wraz z anteną AG15 pozwala uzyskiwać dokładność +/- 20 cm.
Natomiast wyświetlaczami przygotowanymi do pracy na poziomie najdokładniejszym RTK (+/- 2,5 cm) są: FM-750, FM-1000 i XNC-2050. Dokładność nawigacji uzależniona jest oczywiście od poziomu ich odblokowania, czyli wykupienia odpowiednich kodów. Ponadto poziom dokładności RTK wymaga dostępu do lokalnej sieci stacji referencyjnych. Nie ulega wątpliwości, że te dotykowe wyświetlacze obsługuje się łatwo i intuicyjnie. Warto wiedzieć, że ich producentem jest jeden ze światowych liderów technologii nawigacji satelitarnej – Trimble. Zresztą ta amerykańska firma przygotowuje dla marki New Holland także inne produkty rolnictwa precyzyjnego.
Automatycznie z EZ-Pilot
Wyświetlacze FM-750, FM-1000 i XNC-2050 można również zamontować w ciągnikach innych marek, po ich doposażeniu w odpowiednie urządzenia. Jeżeli jazda miałaby polegać na ręcznym systemie naprowadzania, to wystarczy, patrząc na wyświetlane informacje na monitorze lub jego diody, tak sterować ciągnikiem, aby utrzymać właściwy tor jazdy.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie urządzeń pozwalających na jazdę automatyczną – tak jak w przypadku IntelliSteer. Jednym z nich jest elektryczna rolka EZ-Steer, którą montuje się przy kole kierownicy. Lepszym i dokładniejszym rozwiązaniem jest EZ-Pilot. Ten silnik elektryczny o wysokim momencie obrotowym zakładany jest na kolumnie kierowniczej. Jego montaż trwa ok. 2-3 h. To rozwiązanie najbardziej przypomina układ jazdy automatycznej, w którym elektrozawory sterują hydraulicznym układem kierowniczym.