Jumbo - flagowy typoszereg przyczep Pöttinger
Austriacki producent wprowadził kilka usprawnień w wyposażeniu swoich flagowych maszyn - wozów Jumbo.
Maszyny zostały wyposażone w m.in. w podbieracze z grubymi na 6 mm palcami o nazwie Durastar, umieszczonymi na siedmiu belkach, sterowanych krzywką. Podbieracz ten to podzespół o nazwie Superlarge i ma szerokość roboczą 2,36 m. Jest on oferowany jako wyposażenie opcjonalne. Superlage ma koła kopiujące składane hydraulicznie, co jest sterowane poprze terminal. Po złożeniu kół szerokość transportowa zostaje zredukowana do 2,55 m.
Nowy siewnik Pöttinger Aerosem z kontrolą sekcji
Szybki załadunek i dokładne cięcie
Nowe wozy Pöttingera mają system załadunku Powermatic Plus i to jest sercem przyczep typu Jumbo. Ta mocna konstrukcja jest dopasowana do ciągników o dużej mocy. Rotor i jego przekładnia zapewniają dużą wydajność podczas cięcia i zagęszczania paszy. Rotor załadunkowy wyposażony w osiem spiralnie osadzonych rzędów zębów, które przejmują paszę z podbieracza, również w warunkach, gdy jest ona mokra i krótka. Układ tnący z wykorzystaniem wszystkich noży uzyskuje długość cięcia wynoszącą 34 mm. Jak podaje producent – specyficzny kształt zębów oraz duża powierzchnia skrobaków w przestrzeni załadunkowej pozwalają osiągnąć wysokie zagęszczenie. Pöttingera w celu ochrony przekładni również przy dużych obciążeniach, umieścił rotor bezpośrednio na przedniej ramie niezależnie od napędu.
Austriacki producent, aby zredukować zapotrzebowanie na moc, obniżył podłogę rusztową o 150 mm, co ułatwia załadunek. Ponadto wprowadził system Autocut, czyli w pełni automatyczną ostrzałkę do noży, która jest zamontowana na belce nożowej. Dzięki ostrzałce zapotrzebowanie na moc i zużycie paliwa zmniejsza się o ok. 15 %, a na zakamienionych polach nawet do 20 %.
Nowe podwozia
Pöttinger stosuje m.in. podwozia hydropneumatyczne (Tandem i Tridem z nośnością do 20 lub 27 ton) na osi sztywnej. Automatyczne systemy regulacji amortyzacji, dostosowują podwozie do obciążenia i aktualnej sytuacji drogowej.