Przyczepa Europrofi 5510 Combiline
Jak naostrzyć noże?
Przyczepy Pöttingera w opcji mają możliwość wyposażenia w automatyczną ostrzałkę do noży. Kiedy jej nie ma, pozostaje nam ostrzenie ręczne. Warto zapamiętać, że należy szlifować noże wyłącznie po stronie gładkiej – strona karbowana powinna zostać nienaruszona! - Ostrzenie możemy wykonać szlifierką kątową, pod dwoma warunkami, używając nakładki z papierem ściernym, a nie tarczy do szlifowania metali. Ponadto – nie na maksymalnych obrotach – trzeba używać szlifierki z regulacją prędkości. Nie można się też spieszyć i przegrzewać materiału, gdyż w tych miejscach ostrze będzie rozhartowane i miękkie, a wtedy będzie się szybko tępić i łatwo uszkadzać – wyjaśnia Gliwa.
Układ jezdny
W przyczepie Europrofi 5510 Combiline zastosowano tandem z jedną osią wleczoną, skrętną. Zaleca się takie rozwiązanie, kiedy jeździmy w polu, gdyż podczas ostrych zakrętów nawet nie załadowaną przyczepą, łatwo uszkodzić darń. Siłownik hydrauliczny zamontowany w układzie skrętnym tylnej osi może być zablokowany powodując ustawienie kół na wprost. Natomiast podczas pracy na polu wciskamy odpowiedni przycisk i „luzujemy” siłownik. Wtedy koła skręcają w zależności od skrętu przyczepy. Oś zastosowana w opisywanej przyczepie ma nośność 21 ton. Opony są ponadstandardowe o szerokości 710 mm. Przyczepa ma dwa walce wyładowcze, ale jest możliwość zamontowania trzeciego poziomego walca za dopłatą.
W czasie transportu przyczepa musi być wypoziomowana. Taki stan powinien mieć miejsce, kiedy siłowniki regulujące położenie dyszla są nieco wysunięte - na ok. 2 cm. Ten niewielki margines pozwala na delikatne ruchy pionowe przyczepy i zaczepu, gdyż układ hydrauliki dyszla jest wyposażony w amortyzatory gazowe, co dobrze tłumi drgania przyczepy podczas przejazdów transportowych.