Ropa R-Soil Protect - srebro Agritechnica 2015

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Prof. Jacek Przybył, UP w Poznaniu
24-01-2016,7:30 Aktualizacja: 23-01-2016,14:44
A A A

Ropa R-Soil Protect to hydrauliczny układ jezdny, który w połączeniu z nową generacją opon Michelin CerexBib IF1000/55 R32 CFO, stabilizuje boczne wychylenia kombajnu do buraków z automatycznym wyrównywaniem obciążenia kół i samopoziomowaniem jego nadwozia.

Jedną z najważniejszych cech tego systemu jest bardzo niskie ciśnienie powietrza w oponach wynoszące tylko 1,4 bara. Jest to aż o 1 bar mniej niż w przypadku kombajnu euro-Tiger V8-4 i o pół bara mniej w porównaniu z pierwszą wersją tego systemu w kombajnie Tiger 5.

Nowy układ jezdny wyposażono w wahliwą przednią oś, połączoną z dwiema tylnymi osiami, z zawieszeniem hydraulicznym. Ponadto przez połączenie po każdej stronie maszyny siłowników hydraulicznych wahliwej przedniej i tylnych osi oraz zastosowanie układu elektronicznego z sensorami zmiany nierówności ukształtowania powierzchni pola przenoszone na ramę maszyny są zmniejszone o dwie trzecie. Jednocześnie poprzez hydrauliczne połączenie osi system wyrównuje ich obciążenie i znacznie redukuje  chwilowe obciążenia. Współdziałanie elementów systemu przekłada się na o 49% większą powierzchnię styku opon z podłożem oraz o 33% mniejszy nacisk na podłoże.

John Deere ProCut

John Deere ProCut. Złoto targów Agritechnica 2015

Regularne ostrzenie noży w połączeniu z prawidłowo wyregulowaną stalnicą zapewnia czyste cięcie. Wpływa to na zmniejszenie zapotrzebowania na moc i na redukcję zużycia paliwa o ok. 5%. Jednak za częste ostrzenie noży skraca czas ich użytkowania i...

Drugą funkcją tego systemu jest automatyczne samopoziomowanie nadwozia do nachylenia terenu do 10%. Zmniejszenie wahań maszyny w połączeniu z układem kopiowania ukształtowania powierzchni stabilizuje także pracę agregatu ogławiająco-wyorującego, w tym utrzymywanie głębokości pracy lemieszy i zmniejszenie ilości ziemi podawanej wraz z burakami na układ czyszczący.

Tiger 5 jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem Mercedes Benz o pojemności 15,6 l z AdBlue i SCR (euro-Mot 4) o mocy 460 kW (626 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 2900 Nm. Przenoszenie wysokich momentów obrotowych umożliwia układ napędowy z liniowym położeniem wałów napędowych oraz nowa bezstopniowa przekładnia CVR (Constant-Variable-Ropa).

Intuicyjną obsługę kombajnu zapewnia system o nazwie R-Concept z dotykowym wyświetlaczem, przy czym możliwa jest także obsługa poprzez  pokrętła na nowo zaprojektowanej konsoli.

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie RPT
7-8/2024

Claas Elios i Axos

MF 235 i MF 255, czyli licencja na barkach Ursusa

Krampe ProBody 760

Ładowarek elektrycznych przybywa -cz. II

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT