AGCO Ideal to kombajn opracowany od podstaw
Na początku września br. mieliśmy okazję zobaczyć nowy flagowy okręt żniwny koncernu AGCO. Premiera bardzo nowoczesnej maszyny miała odbyła się na terenie zakładu produkcyjnego kombajnów zbożowych we włoskim Breganze.
Należy zaznaczyć, że Ideal oferowany będzie w kolorze grafitowym, pod trzech różnymi markami: Massey Ferguson, Fendt i Challenger. Dwie pierwsze z nich dotyczą wyłącznie rynku europejskiego. Kombajny z logo Challenger trafią na pozostałe regiony.

Fendt 900 MT Vario i 1100 MT, czyli gąsienice po bawarsku
Sercem maszyny są jeden lub dwa wzdłużne rotory młócąco-separujące. Najmniejszy z trzech modeli serii Ideal o oznaczeniu "7" (symbolizującym klasę wydajności) posiada pojedynczy wirnik. Dwaj więksi przedstawiciele nowej rodziny - "8" i "9" mają dwa wzdłużne bębny.
Gabaryty rotorów młócąco-separujących są naprawdę impunujące. Długość każdego z nich wynosi 4,84 m, zaś średnica 60 cm. To zdecydowanie największe wzdłużne bębny na rynku.
Nie mniejsze wrażenie robi zbiornik ziarna o rekordowej na rynku europejskim pojemności 17100 l oraz prędkość jego rozładunku wynosząca maksymalnie 210 l/s. Lepszymi osiągami może poszczycić się jedynie amerykański kombajn Tribine.
Więcej informacji na temat nowego kombajnu znajdziecie w wydaniu RPT 11/2017.