- W ostatnich latach jesteśmy świadkami rozwoju ciągników o mocy poniżej 80 koni. Udział tego segmentu w rynku osiąga, w zależności od rynku, 10–30%. W reakcji na taką sytuację pragniemy wprowadzić na rynek dwa nowe modele ciągników w czterech specyfikacjach - wyjaśnia Robert Todt, dyrektor działu sprzedaży i marketingu marki Zetor.
Zetor Utilix
Utilix i Hortus to serie traktorów będące odpowiedzią na te plany. Pierwsze to miniciągniki obejmujące dwa modele - HT 45(43 KM) i HT 55 (49 KM). Zaskakujące jest to, że te małe ciągniki mają montowane silniki nie 3-, ale 4-cylindrowe! To motory marki Perkins o pojemności 2,2 l. Udźwig tylnego TUZ Utilixa wynosi 1503 kG, a masa własna niecałe 1900 kg. Traktor ma promień skrętu wynoszący 3,8 m. Pompa hydrauliczna podaje 52 lub 56 l/min. Natomiast WOM oferuje dwie prędkości obrotowe – 540 lub 1000 na minutę. Napęd na koła przekazuje trzystopniowa przekładnia hydrostatyczna. Dzięki temu rozwiązaniu zmiana kierunku jazdy następuje za pomocą pedałów zamontowanych w podłodze kabiny. Maksymalna prędkość jazdy ciągnika Utilix wynosi 30 km/h. Klimatyzacja znajduje się na liście wyposażenia standardowego.
Kupując nowy ciągnik Zetor można go zamówić z ładowaczem czołowym w ramach oferty Zetor System. Do tej pory były to urządzenia serii ZX. Teraz jej miejsce zajęła seria ZQ, którą producent określa jako produkt premium. Ładowacze...
Zetor Hortus
Hortus to seria nowych ciągników marki Zetor, które mogą być alternatywą dla popularnych Majorów. Hortus z silnikiem 4-cylindrowym Deutz o pojemności 2.9 l rozwija moc 67 KM. Jedynym „ekologicznym” dodatkiem tego motoru jest bezobsługowy katalizator DOC. Dostępne są dwa modele. Prostszy wersji CL ma skrzynię 24/24 z rewersem mechanicznym, a bogatszy wersji HS różni się m.in. lepszym komfortem zmiany kierunku jazdy - rewers elektrohydrauliczny. Udźwig tylnego TUZ Hortusa wynosi prawie 2 t, a masa własna nieco ponad 2500 kg. Traktor ma promień skrętu wynoszący 4,1 m. Pompa hydrauliczna podaje 60 l/min. Natomiast WOM oferuje trzy prędkości obrotowe – 540, 540 E lub 1000 na minutę. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 32,5 km/h. Zbiornik paliwa ma pojemność 70 l. Ciągniki te wzbogacą ofertę polskiego przedstawicielstwa marki Zetor w pierwszym kwartale 2018 r.
Zetor Major HS 80
Ponadto do oferty Zetora wchodzi model Major HS 80 w stylistyce przygotowanej przez studio projektowe Pininfarina. - W 2015 roku zaprezentowaliśmy światu nowoczesną, elegancką i rewolucyjną wizję wzorniczą. Reakcja była bardzo pozytywna, co przekonało nas o tym, że nowy design otworzy przed marką nowe możliwości, a my, oprócz tradycyjnego sprzętu „pod maską”, zaczniemy oferować również ciągniki, które już z daleka będą przyciągać uwagę. A dziś, dwa lata później, w tym samym miejscu przedstawiamy pierwszy model w nowym kształcie, który trafi na rynek w połowie przyszłego roku - wyjaśnił na targach Agritechnica 2017 Robert Todt.
Zetor podkreśla, że nowy design charakteryzują wyraziste kształty, które dodają ciągnikom dynamiki i siły, podkreślają emocje i wyrażają energię. Jest to jednocześnie innowacja funkcjonalna, bowiem teraz operator znacznie lepiej widzi z kabiny otoczenie ciągnika. Wprowadzono także nowe rozmieszczenie świateł, które teraz oświetlają znacznie większy obszar roboczy przed ciągnikiem. - Wprowadzenie nowego designu modeli ciągników z linii MAJOR to pierwszy krok na naszej drodze. Stopniowo będziemy zmieniać oblicze wszystkich naszych modeli ciągników - dodaje Robert Todt.