Valtra Demo Tour na Opolagrze
Valtra Ecopower
Jedną z ciekawostek, szczególnie dla rolników świadomych możliwość zaoszczędzenia paliwa, jest Valtra N154 Direct. Ciągnik ma tzw. silnik Ecopower z dwuzakresową charakterystyką. Oznacza to, że silnik może pracować na klasycznych ustawieniach, jak i w trybie niskoobrotowym. W takim trybie, silnik osiąga maksymalnie 1900obr./min., a maksymalny moment obrotowy generuje już przy 1250 obr./min. Taki system pozwala, zdaniem producenta, zaoszczędzić ok. 10-15% paliwa, w stosunku do pracy na klasycznych ustawieniach silnika. Ciągnik był prezentowany z przekładnią bezstopniową oraz nową kabiną Skyview, posiadającą przeszklenie tylnej części dachu kabiny.. Wersja ta posiada także ponadstandardowe wyposażenie Unilimited, którym było dodatkowe oświetlenie – błyskowe lampy ledowe oraz fabryczne opony marki Nokian z przemysłowym bieżnikiem.
Valtra – pokazy polowe Demo Tour 2016
U-Pilot na uwrocia
Fińska marka zaprezentowała także inne modele ciągników. Jednym z przedstawicieli serii T był ciągnik Valtra T194 Versu. Jego przekładnia to 4-zakresowy automat, z pięcioma biegami na każdym zakresie. Zakresy i biegi są zmieniane automatycznie, w zależności od warunków pracy ciągnika. Obecny w T194 U-pilot, to system zarządzający wykonywaniem czynności na uwrociach, pozwala on na zapamiętanie do 32 ustawień na początku i tyle samo na końcu pola. Hydraulika oferuje wydatek od 115 l/min., ale może ona wynosić w opcji 160 lub nawet 200 l/min. Co znamienne, hydraulika ciągnika ma własny obieg oleju, nie miesza się on z olejem do transmisji.
Valtra S374 - 400 KM
Największym ciągnikiem prezentowanych na Valtra Demo Tour był ciągnik Valtra S374. 6-cylindrowy silnik z dwiema turbosprężarkami generuje z pojemności 8,4 l moc maksymalną 400 KM. Jest to model wyposażony w przekładnię bezstopniową AVT, z dwoma zakresami: polowym i szosowym. Kabina ciągnika jest bardzo komfortowa, posiada amortyzację pneumatyczną AutoComfort. Fotel operatora ma system ogrzewania i chłodzenia; jest obszyty alcantarą. Ponadto – w standardzie - ciągnik ma system nawigacji satelitarnej.