System regulacji ciśnienia w oponach ciągnika
Rafał Gurbowicz jest przekonany, że koszt tej instalacji dzięki poprawieniu trakcji ciągnika zwróci mu się po kilku latach. Natomiast zyskiem, którego nie sposób oszacować, jest prawidłowość wykonania uprawy oraz praktycznie brak konieczności wygłębiania narzędzia, gdy poślizg jest zbyt duży, co obecnie czynią systemy EHR. Piotr Gurbowicz zauważa, iż test miał miejsce w suchych warunkach polowych. Na polu wilgotnym, ciągnik bez ciśnienia zdaniem rolnika – pojechałby do domu.
Powstaje wersja na jedną oś
Rafał Gurbowicz pracuje już wspólnie z inżynierem firmy Bosch-Rexroth nad najprostszą instalacją do samodzielnego montażu do zmiany ręcznej ciśnienia na jednej osi ciągnika. Jej koszt, zdaniem rolnika, nie powinien przekroczyć 6 000 zł netto. System regulacji ciśnienia w oponach możemy spotkać jako opcjonalne wyposażenie np. w sieczkarniach firmy Claas lub dużych opryskiwaczach firmy Dammann. Fendt jako pierwsza firma ciągnikowa na świecie zaoferował fabryczny system regulacji ciśnienia VarioGrip, który jest całkowicie zintegrowany z ciągnikiem. Są również firmy, jak wspomniana PTG, które oferują kompletne systemy uniwersalne do montażu na ciągniku lub maszynie. Koszt takiej zewnętrznej instalacji zależny jest od poziomu jej integracji z maszyną.