Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego nie spełnia oczekiwań hodowców
Hodowcy i producenci trzody chlewnej w 100 proc. finansują Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego (FPMW). Tymczasem zyski czerpią z niego przetwórcy wieprzowiny - pisze w swoim stanowisku zarząd Krajowego Związku Pracodawców Producentów Trzody Chlewnej.
Przetwórcy wieprzowiny, zdaniem członków KZP-PTCH, powinni również wpłacać składki na rzecz fundusz. Obecnie mamy bowiem taką sytuację, że zasiadają oni w składzie Komisji Zarządzającej i dysponują pieniędzmi pochodzącymi od hodowców.
Przetwórcy wieprzowiny przekazują pieniądze na fundusz, ale nie są to ich własne środki, lecz pobrane od producentów żywca wieprzowego. Ich przedstawiciele zasiadają jednak w Komisji Zarządzającej Funduszu i mają równy głos przy rozdziale środków na projekty promocyjne.
KZP-PTCH pyta więc, dlaczego podmioty najbardziej zainteresowane promocją swoich wyrobów wieprzowych nie współfinansują FPMW? Ponadto pochodzące z niego pieniądze w małym stopniu są kierowane do producentów trzody chlewnej i to w nieodpowiedniej formie.
Pieniądze z funduszu trafiają głównie do tych organizacji, których przedstawiciele zasiadają w Komisji Zarządzającej więc oni decydują o wyborze projektów. Zdaniem KZP-PTCH fundusz stał się źródłem ich finansowania i promocji. Dlatego zdaniem zarządu związku warto zastanowić się nad rozszerzeniem składu tej komisji o wszystkie organizacje z danej branży chętne do współpracy, które posiadałyby jeden głos podczas głosowania.
Stanowisko zarządu KZP-PTCH w sprawie Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego można znaleźć TUTAJ