Fundusz Promocji Mleka zorganizował kampanię promującą żywność wolną od GMO tworząc logo. Towary nim oznaczone zostały dokładnie sprawdzone przez audytorów, dzięki czemu konsument ma pewność, że GMO zostało wyeliminowane na każdym etapie produkcji.
Kampania ”Wolne od GMO” została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka. Zdaniem ekspertów produkty bez GMO znacznie różnią się od ich konwencjonalnych odpowiedników m.in. alergennością, wartościami odżywczymi i toksycznością.
Coraz więcej konsumentów robiąc zakupy zwraca uwagę na jakość żywności, która ma trafić do koszyka, a następnie na stoły. Nasze społeczeństwo staje się coraz bardziej świadome tego, że jedzenie ma ogromny wpływ na zdrowie.
Eksperci podkreślają istotną różnicę między produktami genetycznie modyfikowanymi (GMO), a naturalnymi.
Cena masła w blokach w marcu wyniosła 19,32 zł za kilogram i była o 2,9 proc. niższa niż w lutym oraz w analogicznym okresie 2018 roku - informuje Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka w comiesięcznym podsumowaniu...
Profesor Andrzej Babuchowski, ekspert kampanii ”Wolne od GMO”, sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka podkreśla, że znakowanie produktów niesie za sobą wiele zalet.
- Odpowiednie oznakowanie produktów GMO, które znacznie różnią się od ich konwencjonalnych odpowiedników, pomaga ostrzegać konsumentów o różnicach w zakresie ich alergenności, wartości odżywczej i toksyczności - tłumaczył Andrzej Babuchowski.
Profesor dodał, że takie podejście do oznakowania odpowiada na podstawowe obawy większości konsumentów, narzuca mniej barier i ma mniejsze konsekwencje dla handlu.
Zostało ono przyjęte przez niektórych ważnych uczestników światowego handlu, takich jak Stany Zjednoczone i Kanada.
- Kraje te mogą protestować przeciwko wymogowi powszechnego znakowania (np. etykietowania wszystkich produktów GMO), który jest bardziej rygorystyczny niż znakowanie żywności zmodyfikowanej genetycznie o znacząco różnych cechach, uważając to za niepotrzebną barierę w handlu międzynarodowym. Takie podejście do znakowania nie powinno znacząco wpływać na koszty produkcji żywności - podkreślił profesor.
Polska Izba Mleka wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów opracowała Certyfikat ”Bez GMO”, który pozwala producentom mleka i jego przetworów uwiarygodnić proces produkcji.
Logo gwarantuje, że produkt został dokładnie sprawdzony przez audytorów, dzięki czemu konsument ma pewność, że GMO zostało wyeliminowane na każdym etapie produkcji.