Mięso w Niemczech z uwagi na inflację i duży wzrost cen jest towarem coraz mniej popularnym. Konsumenci zaczęli mocno oszczędzać i przestali wybierać produkty premium.
W Niemczech 44% konsumentów uważa, że ich sytuacja finansowa w najbliższym czasie jeszcze bardziej się pogorszy. W efekcie ograniczają oni wydatki, co przekłada się na spadek konsumpcji mięsa.
Według badań Vion Consumer Monitor (VCM) przeprowadzonych w Niemczech wynika, że ponad 30% społeczeństwa ograniczyło spożycia mięsa.
Tamtejsi konsumenci nadal zwracają uwagę na dobrostan zwierząt od których pochodzi mięso, ale nie są już tak chętni, aby płacić za nie więcej.
Rosnące koszty życia i niepewność co do przyszłości, jak podaje euromeatnews.com, mają wpływ na zachowania konsumentów w Niemczech. 44% z nich spodziewa się dalszego pogorszenia sytuacji finansowej.
Warunki glebowo-klimatyczne i tradycje lokalne decydują o regionalizacji specjalizacji produkcji rolniczej - podkreśla Główny Urząd Statystyczny w wydanym właśnie dokumencie "Rolnictwo w 2021 roku". Z danych wynika, że tereny...
Z danych zgromadzonych przez Growth from Knowledge (GfK) wynika, że wolumen sprzedaży mięsa w Niemczech stale spada, co ma związek ze wzrostem cen.
Część osób wybiera tańsze rodzaje mięsa takie jak drobiowe, czy wieprzowe. Różnica w porównaniu z latami 2020 i 2021 jest wyraźna. W tym czasie niemieckie społeczeństwo chętniej wybierało produkty premium.
W Niemczech stosunek jakości do ceny jest mocno zakorzeniony. Ponad 70% gospodarstw domowych, jeszcze do niedawna, było skłonnych zapłacić więcej za szczególnie dobre kawałki mięsa.
Obecnie społeczeństwo szuka oszczędności w nadziei, że pozwoli im to przetrwać jeszcze wyższe koszty utrzymania w przyszłości.
Według przeprowadzonych badań wynika, że gdyby pieniądze nie miały znaczenia, 75% ludzi wybrałoby mięso pochodzenia regionalnego, a 65% mięso z programów dobrostanu zwierząt.
Konsumenci w wyniku inflacji są jednak coraz mniej skłonni płacić więcej za tego typu produkty.