Rusza kanał dystrybucji roślin w Polsce
Greenery to projekt sprzedażowy, który ma ułatwić współpracę pomiędzy producentami roślin i hurtowymi odbiorcami. To połączenie sesji targowych na żywo z platformą online, przy czym funkcjonuje w kanale B2B.
System odpowiada na rosnące potrzeby branży, takie jak skrócenie procesu przemieszczenia roślin od producenta do centrum ogrodniczego, możliwość zaprezentowania roślin w najkorzystniejszym wegetacyjnie okresie szerokiej rzeszy klientów i sprawne wprowadzenie na rynek nowości.
Prezydent podpisał nowelę ustawy o ochronie prawnej odmian roślin
W krótkim czasie, w jednym miejscu i przy minimum formalności umożliwia wybór dobrej jakości materiału roślinnego z szerokiej oferty szkółek.
Projekt dedykowany jest dla ogrodniczego rynku - zarówno do dużych i małych firm. Podobne rozwiązania doskonale sprawdzają się już za granicą. W naszym kraju to jednak nadal brakujący kanał dystrybucji, a branża ma ogromny potencjał.
- Nasz projekt pomoże w pełni go wykorzystać. Nowe rozwiązania dotyczące prezentacji roślin, kontroli jakości i sprzedaży oraz sprawna logistyka niewątpliwie wpłyną na wyższy obrót materiałem roślinnym - mówi Marzena Bartosiewicz, pomysłodawczyni platformy Greenery.
Pierwsza odsłona Greenery planowana jest już za 2 miesiące. Będzie towarzyszyła prestiżowej wystawie "Zieleń to życie", która odbędzie się w Warszawie w dniach 31.08-02.09. W jednej z hal EXPO XXI - na powierzchni 1800m2 - zostanie zaprezentowane ponad 1200 gatunków i odmian roślin. Warunkiem prezentacji jest podpisanie umowy z Greenery oraz dostarczenie próbek zaakceptowanych partii roślin.
Taka formuła pozwala szkółkarzom na zdobycie wiedzy na temat wysokości sprzedaży już po pierwszym dniu sesji, a także na uzyskanie informacji na temat cen i jakości własnej produkcji na tle konkurencji (przy zachowaniu anonimowości). Klienci natomiast, tuż po zarejestrowaniu się na platformie, mogą dokonywać zamówień roślin.