Rusza kampania o zaletach produktów mleczarskich
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich rozpoczyna kampanię edukacyjną zachęcającą do spożywania przetworów mlecznych. Szacuje się, że w 2018 r. spożycie artykułów mleczarskich wyniosło ok. 223 litrów na osobę tj. o 2,3 proc. wyższym niż rok wcześniej.
Jak informuje na swojej stronie KZSM, materiały promocyjne ukażą się w popularnych programach telewizyjnych, serwisach internetowych i mediach społecznościowych. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytutu Matki i Dziecka.
Mleko to dobry napój w upalne dni
Przewidziane są wystąpienia uznanych ekspertów z zakresu medycyny i dietetyki m.in. przedstawicieli Instytutu Żywności i Żywienia, Instytutu Matki i Dziecka oraz kadry profesorskiej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.
Wypowiedzi ekspertów dotyczyć będą m.in. faktów i mitów nt. mleka, znaczenia przetworów mleczarskich dla zdrowia publicznego czy rekomendowanego udziału mleka i jego przetworów w zdrowej, zbilansowanej diecie.
Eksperci będą także rozmawiać na temat nietolerancji laktozy, zapobiegania osteoporozie oraz suplementacji diety probiotykami i prebiotykami. Poruszony zostanie ponadto temat alergii na białko mleka czy przechodzenia niemowląt i małych dzieci z mleka modyfikowanego na produkty mleczne.
Prezydent wyróżnił najlepszych hodowców bydła mlecznego w Minikowie
Dodał, że branża mierzy się obecnie z dużymi wyzwaniami, m.in. z przekazami medialnymi mówiącymi o rzekomej szkodliwości mleka krowiego czy o wątpliwościach etycznych. - Głosom sceptyków przeciwstawimy stanowisko nauki, a pseudo medycynie - poglądy lekarzy - dodał.
Nowa kampania potrwa 4 miesiące - od 7 sierpnia do 15 grudnia 2019 r.
Według prognoz Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, w 2019 r. wzrostowa tendencja spożycia mleka będzie kontynuowana. Tempo wzrostu będzie jednak wolniejsze, ze względu na spowolnienie tempa wzrostu krajowej produkcji mleka i znaczące osłabienie dynamiki importu. Większej konsumpcji natomiast ma sprzyjać poprawa sytuacji dochodowej ludności oraz wzrost cen mięsa.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś