Pojechała z misją wysokiego szczebla do Dubaju
Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka po raz kolejny została wybrana w skład delegacji biznesowej towarzyszącej Philowi Hoganowi, komisarzowi UE do spraw rolnictwa podczas misji wysokiego szczebla do Dubaju.
Maliszewska reprezentuje rodzimą branżę mleczarską podczas wyjazdu, którego celem jest promocja europejskich produktów rolno-spożywczych oraz zapewnienie im większego dostępu do rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Koszty produkcji mleka w Polsce są najniższe w Unii
Przedstawiciele PIM uczestniczyli już w podobnych misjach do Chin i Japonii, Wietnamu, Singapuru i Indonezji, Kanady, Arabii Saudyjskiej oraz Iranu. Wyjazdy są możliwe dzięki sfinansowaniu z Funduszu Promocji Mleka.
Podczas pobytu w Dubaju uczestnicy misji odwiedzą targi Guldfood 2019, wezmą udział w wielu seminariach biznesowych, wybiorą się do lokalnych sieci handlowych. Podczas licznych sesji konferencyjnych poruszone zostaną tematy związane z trendami konsumenckimi, przyszłością i rozwojem handlu.
Oferta produktów mleczarskich na emirackim rynku jest bardzo szeroka - od typowo lokalnego mleka wielbłądziego do serów w stylu europejskim. Konsumenci z ZEA uważają produkty mleczarskie za podstawowe do bezpośredniego spożycia. Wiele potraw tradycyjnych zawiera przynajmniej jeden produkt mleczarski.
Konsumpcja mleka i przetworów mlecznych w ZEA jest wysoka i zróżnicowana - popularne są produkty do picia i jogurty. Rośnie rynek serów.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś