Doceń rolnika, bo dzięki jego ciężkiej pracy masz co jeść
Firma Bayer konsekwentnie rozwija zainaugurowaną kilka miesięcy temu kampanię społeczną "Jest Rolnik, Jest Żywność". Akcja ma między innymi na celu uświadomienie mieszkańcom miast, jak bardzo wymagająca jest praca w gospodarstwach.
Niestabilna pogoda i szybko zmieniające się ceny skupu utrudniają prowadzenie działalności rolniczej. Do tego dochodzi jeszcze prawo, które zamiast chronić rolników, utrudnia budowę nowego kurnika czy chlewni.
Akcja #JestRolnikJestŻywność zyskuje coraz większy zasięg
- Celem naszej akcji jest to, aby dać impuls całej społeczności rolniczej, żeby skuteczniej niż ma to miejsce obecnie walczyć o społeczną akceptację pracy rolnika i tego, czym się zajmuje. Z drugiej strony zależy nam, aby osoby niezwiązane z rolnictwem były w stanie zrozumieć, że #JestRolnikJestŻywność, a więc bez rolnika nie będzie na stole ulubionych potraw na co dzień - mówi Adam Kopyść, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w firmie Bayer - dział Crop Science, który jest inicjatorem akcji.
Żeby uświadomić ludziom, którzy na co dzień nie mają nic wspólnego z rolnictwem, dlaczego praca na wsi jest tak ważna, powstał trwający 60 sekund spot. Możemy się z niego dowiedzieć, że jeden rolnik pracuje na wyżywienie aż 30 osób.
"Znamy na pamięć marki produktów żywnościowych, ale czy wiemy, jak wygląda codzienna praca rolników?" - pyta lektorka.
W dalszej części spotu znajduje się zachęta do tego, aby pokazywać w mediach społecznościowych codzienną pracę na wsi. "Rolniku, pokazuj swoją codzienność w mediach społecznościowych z użyciem hasztagu #JestRolnikJestŻywność lub #doceńRolnika bo #JestRolnikJestŻywność. Konsumencie, śledź wpisy rolników pod tymi hasztagami, aby lepiej poznać ich codzienność" - zachęca firma Bayer.
[WIDEO] Spot promujący kampanię Jest Rolnik, Jest Żywność | #doceńRolnika bo #JestRolnikJestŻywność
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś