Coca-Cola obiecuje: będziemy zużywali znacznie mniej wody

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
12-11-2015,13:55 Aktualizacja: 12-11-2015,14:05
A A A

Coca-Cola HBC AG została ogłoszona po raz drugi z rzędu liderem indeksu Dow Jones World and Europe Sustainability Indices w grupie światowych producentów napojów.

Ponadto, spółka znalazła się na ósmym miejscu wśród 100 firm wchodzących w skład indeksu Financial Times Stock Exchange pod względem redukcji emisji dwutlenku węgla (Carbon Clear). Wśród producentów napojów, Coca-Cola HBC AG zajęła w tym indeksie pierwsze miejsce pierwsze.

Kluczowym zobowiązaniem koncernu w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju jest ograniczenie do 2020 r. o 40 proc. stopnia oddziaływania na środowisko, mierzonego emisją dwutlenku węgla oraz zużyciem wody. W porównaniu z rokiem 2010, zużycie wody ma się więc zmniejszyć o 30 proc., zaś emisja CO2 o 50 proc.

Mleko od Coca-Coli wkrótce w sklepach. Rusza produkcja

Nowa marka mleka ma pojawić się w amerykańskich sklepach już w grudniu. Jak podaje brytyjski dziennik "The Telegraph", mleko wyprodukowane przez światowego giganta ma być dwa razy droższe niż to dostępne obecnie na sklepowych...
"Społeczna odpowiedzialność biznesu to nie moda czy filantropia, ale istotny element zrównoważonej strategii biznesowej zarówno dla Grupy Coca-Cola Hellenic, jak i Coca-Cola HBC Polska" - czytamy w komunikacie.

Coca-Cola HBC Polska opublikowała właśnie "Raport Odpowiedzialności Społecznej za rok 2014". Dokument przedstawia konkretne przykłady działań po stronie firmy i konsumentów przyczyniające się do wspólnego budowania zrównoważonej przyszłości w tych obszarach.

- Młodzież jest filarem zrównoważonej przyszłości, w której świadoma konsumpcja, zdrowy styl życia, ekologia, edukacja i odpowiedzialne społecznie zarządzanie przedsiębiorstwami będą stanowiły o sukcesie zarówno prywatnym, jak i biznesowym. Mamy nadzieję, że nowoczesna i przejrzysta forma naszego raportu CSR za 2014 r. zachęci właśnie młodych ludzi do wspólnego rozwiązywania problemów współczesnego świata - tłumaczy Grzegorz Moskal, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju i komunikacji.

***

Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej jednym z wiodących na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 585 milionów osób. Coca-Cola jest liderem w branży napojów gazowanych w Polsce, oferując szeroką gamę produktów i marek (Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea).

źródło: Centrum Prasowe PAP

Poleć
Udostępnij