Perspektywy rozwoju rynku bydlęcego i sieci dystrybucji oraz ich funkcjonowanie we Włoszech, a także nowy program odchowu cieląt i jałówek. To główne tematy spotkania, które odbyło się w połowie stycznia w Serocku.
Rolnicy z województwa świętokrzyskiego apelują do ministra rolnictwa o wprowadzenie dopłaty do wypasu krów na pastwiskach, łąkach i innych powierzchniach paszowych. To jeden z wniosków wypracowanych podczas posiedzeń...
Dystrybutorzy produktów firmy Cargill spotkali się 19 stycznia w hotelu Narvil w Serocku w woj. mazowieckim na kongresie zatytułowanym ”Nowe Kierunki”.
Spotkanie otworzył Łukasz Żurawiecki, dyrektor sprzedaży do spraw bydła, który powitał przybyłych gości i opowiedział o nowych kierunkach firmy Cargill.
- Sprzedajemy w Polsce ponad 30 tys. ton paszy miesięcznie i posiadamy 27 proc. udział w krajowym rynku - mówił Łukasz Żurawiecki.
Podkreślił on również, że firma zatrudnia ponad 150 tys. pracowników w 70 krajach, a w dziale żywienia zwierząt pracuje 20 tys. osób pochodzących z 280 lokalizacji z 40 krajów. Cargill produkuje 18 mln ton paszy rocznie.
Perspektywy rozwoju rynku bydlęcego i sieci dystrybucji w Polsce omówił Marcin Kokowski, menadżer strategii działu bydło.
- Do 2050 r. będziemy musieli dostarczyć o 70 proc. więcej żywności, aby wyżywić zwiększającą się liczbę ludności. Jednak wyższa produkcja musi być połączona z większą efektywnością. Trzeba będzie ją również dopasować do skutków zmian klimatycznych jakie sami spowodowaliśmy - tłumaczył Marcin Kokowski.
Saaten Union działa na polskim rynku już od 20 lat. Współpracuje z krajowymi hodowcami i firmami hodowlano-nasiennymi. Firma Saaten Union uczciła swój jubileusz 10 stycznia organizując dla przedstawicieli mediów spotkanie pod...
Zdaniem eksperta, aby sprostać temu zadaniu należy doprowadzić do tego, żeby substancje żywieniowe używane w hodowli zwierząt jak najmniej konkurowały z tym co mogą jeść ludzie. Dlatego branża paszowa coraz bardziej interesuje się algami, pozyskiwaniem białek z insektów lub wykorzystywaniem produktów ubocznych przemysłu spożywczego.
Intensyfikacja rolnictwa spowoduje wyższą koncentrację zwierząt, co zwiększy ryzyko powstawania ognisk chorobowych. Dlatego należy pracować nad wzmocnieniem ich odporności.
O rynku mleka i rozwoju sieci dystrybucji na przykładzie rynku we Włoszech opowiedział Gustavo Napoli, dyrektor marketingu strategicznego i technologii działu bydło Cargill Europa.
Włoski rynek mleka w ostatnich 30 latach przeszedł znaczną ewolucję. Liczba gospodarstw zmniejszyła się tam z 90 do 30 tys. Natomiast średnia ich wielkość zwiększyła się trzykrotnie z 20 do 60 krów mlecznych, a ich wydajność wzrosła o 30 proc.
Włoski sektor mleczarski nie jest samowystarczalny pod względem dostępności ziemi uprawnej. Dlatego Włochy są znacznym importerem białek oraz zbóż, co przekłada się na wysoki koszt produkcji mleka.
Krajowa Spółka Cukrowa zakończyła kampanię cukrowniczą 2018/2019, produkując rekordową ilość cukru - ponad 910 tys. ton. W kampanii pracowało 7 cukrowni - poinformowała PAP rzecznik KSC Eliza Panek. Kampanię rozpoczęto 12 września 2018 r. w...
Podczas spotkania odbył się również panel dyskusyjny w czasie, którego dystrybutorzy mogli zadawać pytania prelegentom oraz gościom z Włoch.
W dalszej części konferencji Sebastiano Bergamaschi z Włoch zaprezentował globalne technologie firmy Cargill.
Gospodarstwa rozwijające się gromadzą i analizują większą liczbę danych od tych tradycyjnych nie rozwijających się. Dlatego firma opracowała systemem Max, który jest narzędziem dostępnym zarówno dla konsultantów jak i dystrybutorów.
System łączy informacje dotyczące pasz objętościowych z informacjami dotyczącymi zapotrzebowania zwierząt na składniki pokarmowe. W oparciu o te dane konsultant jest w stanie przygotować dopasowaną dawkę pokarmową.
Firma pracuje również nad systemem, który umożliwia rozpoznawanie krów po pysku i służy do zarządzania stadem jak i pojedynczej krowy. Pozwoli on między innymi na ocenę kondycji zwierząt, a także zidentyfikować choroby metaboliczne zanim hodowca zobaczy pierwsze objawy kliniczne.
Mariusz Andryszak i Łukasz Żurawiecki opowiedzieli o nowych horyzontach dla sieci dystrybucji, a Marcin Zięba, menedżer do spraw aplikacji i technologii opowiedział o nowym programie odchowu cieląt i jałówek Calf & Heifers.
Na zakończenie spotkania Tetiana Gudym, z działu strategia i marketing opowiedziała o białkowych rozwiązaniach żywieniowych.