Bank BGŻ BNP Paribas chce wzmacniać pozycję w sektorze agro

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
13-04-2016,15:35 Aktualizacja: 13-04-2016,15:46
A A A

Do końca 2018 roku BGŻ BNP Paribas zamierza zdobyć ponad 5-procentowy udział w rynku, obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów do ok. 55 proc. i zwiększyć wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) do ok. 10 proc.

Bazą do skutecznej realizacji strategii jest zakończenie procesu integracji operacyjnej BGŻ BNP Paribas do końca 2016 roku, a także połączenie prawne banku z Sygma Bankiem Polska w połowie tego roku.

pieniądze, rodzina, dzieci, Bank BGŻ BNP Paribas, Rodzina 500 Plus

BGŻ BNP Paribas dołączył do programu Rodzina 500 plus

Bank BGŻ BNP Paribas podpisał list intencyjny z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczący składania wniosków w programie Rodzina 500 plus. - Jesteśmy bankiem, który działa silnie lokalnie, jest blisko swoich...
Cztery równorzędne filary strategii to: koncentracja na kliencie, wsparcie klientów korporacyjnych w ich międzynarodowej ekspansji, zintegrowany bank uniwersalny oraz oparcie usług na technologii cyfrowej w każdym segmencie działalności.

- Rok po połączeniu dwóch banków, jesteśmy coraz bliżej ukończenia procesu integracji. Jednocześnie jesteśmy gotowi, aby w połowie bieżącego roku połączyć się z Sygma Bankiem Polska. Fuzja wzmocni naszą działalność w obszarze consumer finance. Uznaliśmy, że to dobry moment do aktualizacji strategii rozwoju naszego zintegrowanego banku - mówi Tomasz Bogus, prezes zarządu BGŻ BNP Paribas.

- Połączenia, o których wspomniałem, znacząco umacniają naszą pozycję rynkową - należymy do grona największych banków w Polsce pod względem sumy bilansowej i liczby klientów. W niektórych obszarach, jak np. sektor agro czy międzynarodowa bankowość korporacyjna, jesteśmy liderem pod względem udziałów w rynku. Jednocześnie mamy świadomość wyzwań stojących przed sektorem finansowym i aby nadal móc się rozwijać musimy koncentrować się na dalszej poprawie efektywności, która przyniesie pozytywne efekty dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy - dodaje Bogus.

kredyt, BGŻ BNP Paribas, ziemia, grunty rolne, promocja, kredyt inwestycyjny

Kredyt na zakup ziemi lub modernizację gospodarstwa

W Banku BGŻ BNP Paribas trwa kampania promocyjna kredytów inwestycyjnych dla agrobiznesu. Środki z tych kredytów mogą być przeznaczone m.in. na zakup gruntów rolnych, modernizację gospodarstwa, zakup maszyn rolniczych,...
W strategii bank jasno zdefiniował swoje cele:

  • uzyskanie ponad 5 proc. udziału w rynku kredytów i depozytów,
  • poprawa efektywności wynikająca zarówno z synergii kosztowych związanych z integracją banków, jak i zwiększania przychodów,
  • wzrost wyniku z działalności bankowej poprzez wdrożenie nowych inicjatyw we wszystkich liniach biznesowych,
  • obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów z 74 proc. w 2015 r. (bez uwzględnienia kosztów integracji) do ok. 55 proc. w 2018 r.,
  • wzrost rentowności kapitału własnego (ROE) do poziomu ok.10 proc.

-  Zakończenie integracji pozwoli nam na realizację synergii po stronie kosztowej. Jednak bazą do poprawy efektywności w kolejnych latach ma być systematyczna poprawa wyniku z działalności bankowej. Posiadamy ofertę dla każdej z grup klientów i zamierzamy to wykorzystać do dalszego rozwoju. Chcemy rosnąć w każdym obszarze, być bankiem zintegrowanym, wykorzystującym w pełni potencjał naszej uniwersalnej oferty do zwiększenia przychodów - podkreśla Tomasz Bogus.

Bank BGŻ BNP Paribas chce oprzeć swój rozwój na czterach filarach:

  1. Koncentracja na kliencie - obecność blisko klientów, dzięki wykorzystaniu sieci oddziałów, przede wszystkim w małych i średnich miastach. Koncentracja na klientach bankowości detalicznej oraz wybranych sektorach i branżach bankowości korporacyjnej i MSP. Dalsze umacnianie pozycji lidera w sektorze rolno-spożywczym.
  2. Wsparcie klientów korporacyjnych w ich zagranicznej ekspansji, dzięki wykorzystaniu potencjału Grupy BNP Paribas obecnej w 75 krajach na całym świecie.
  3. Przekształcenie banku uniwersalnego w bank zintegrowany zwiększający cross-selling, umożliwiający kompleksową obsługę każdego aspektu działalności biznesowej, zarówno poszczególnych klientów, jak i wybranych branż.
  4. Rozwój bankowości elektronicznej i mobilnej umożliwiający konkurowanie z najlepszymi bankami na rynku. Optymalizacja i industrializacja procesów operacyjnych.

 

Poleć
Udostępnij