AGCO Polska w nowej odsłonie
Po ogłoszeniu w kwietniu br. rozstania spółki Korbanek z firmami Massey Ferguson i Fendt, tworzone są w naszym kraju nowe kanały dystrybucji obu marek oraz Valtry.
Podczas konferencji prasowej, zorganizowanej w przededniu tegorocznych targów Agro Show przedstawiciele amerykańskiego koncernu AGCO przybliżyli plany i perspektywy rozwoju w Polsce.
Mają powstać dwie odrębne sieci dilerskie. Jedna z nich będzie obejmowała marki Fendt i Valtra, a druga będzie dedykowana wyłącznie pod firmę Massey Ferguson. Nowymi kanałami będą sprzedawane nie tylko ciągniki z logo poszczególnych członków AGCO, ale także: kombajny zbożowe, sieczkarnie polowe, kompletna linia zielonkowa i opryskiwacze polowe w zielonych barwach oraz kombajny zbożowe, kosiarki, przestrząsarki, zgrabiarki i prasy wielkogabarytowe w przypadku marki Massey Ferguson.
AGCO Ideal to kombajn opracowany od podstaw
Sieć ma docelowo liczyć po 35 punktów dilerskich dla każdego z kanałów dystrybucji. Obecne pokrycie rynku polskiego nowymi strukturami stanowi 40%. Z końcem trzeciej dekady listopada ma być to już 70, a z początkiem 2018 r. - 100%.
- Plan AGCO jest taki, że po podpisaniu umów z dilerami podamy informacje, gdzie są zlokalizowane ich siedziby i będziemy bezpośrednio informowali naszych klientów, do których autoryzowanych punktóww mogą się udać po pomoc bądź zakup nowych produktów - powiedziała podczas konferencji Maja Działoszyńska, odpowiedzialna za tworzenie nowych kanałów dystrybucji w polskim oddziale grupy AGCO.
Globalnym celem amerykańskiego koncernu jest bardzo ambitny plan zwiększenia obrotów z 4,4 mld dolarów wygenerowanych w 2016 r. do 8 mld dolarów w roku 2020.