Rusza program "Mleczne Skarby" promujący polskie produkty mleczne w Chinach

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, Przemysław Olszewski | olszewski@rpt.pl
10-03-2018,18:00 Aktualizacja: 10-03-2018,18:19
A A A

Rozpoczyna się realizacja programu "Mleczne Skarby", który będzie informował o polskich produktach mlecznych w Chinach. Promowane będą przede wszystkim: mleczka smakowe, mleko w proszku, jogurty i sery żółte dojrzewające - poinformowała Polska Izba Mleka.

Program "Mleczne Skarby" jest kontynuacją trzyletniego programu informacyjno-promocyjnego Trade Milk realizowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej. Jego celem była promocja wysokiej jakości produktów mlecznych pochodzących z Unii Europejskiej, w tym z Polski w Chińskiej Republice Ludowej. Program "Mleczne Skarby" finansuje Fundusz Promocji Mleka, a realizuje Polska Izba Mleka.

Chiny to największy rynek żywności i napojów na świecie, i jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla europejskiego eksportu mleczarskiego. W 2017 r. Chiny były także jednym z największych światowych importerów produktów mleczarskich w szczególności: masła i tłuszczy (92 tys. ton), oraz mleka w proszku - OMP (247 tys. ton), PMP (470 tys. ton).

mleczna akademia, lnb, bydło mleczne, premiksy

Mleczna Akademia odbyła się po raz dziewiąty

Hodowcy bydła mlecznego oraz producenci mleka wzięli udział w dziewiątej edycji Mlecznej Akademii, która odbyła się 26 stycznia w Zamku Ryn. Jej organizatorem była LNB wraz z partnerami tj. firmami Biomin, Noack, Phileo oraz Pancosma....

W ostatnich latach eksport nabiału z Unii do Chin wzrósł o ponad 174 proc. Wolumen chińskiego importu produktów mlecznych w całym 2017 r. zwiększył się o ok. 13 proc. wobec wzrostu o ponad 20 proc. w 2016 r., a jego wartość wzrosła w 2017 r. o 37 proc. wobec wzrostu o ok. 12 proc. w 2016 r.

Izba podkreśliła, że Chiny są jednym z największych importerów polskich produktów mleczarskich spoza UE, a głównym produktem eksportowym jest serwatka.

Głównym celem programu "Mleczne Skarby" jest wzrost akceptacji produktów polskich oraz wywołanie chęci ich zakupu poprzez nawiązanie relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz dystrybucję informacji na temat wysokich standardów produkcji produktów mlecznych w Polsce - wskazała Polska Izba Mleka.

Poleć
Udostępnij